Firma NCsoft ogłosiła raport z czwartego kwartału ubiegłego roku. Pokazuje on, że spółka, pomimo 11-procentowego wzrostu sprzedaży jej produktów w porównaniu z tym samym okresem z roku ubiegłego, zantowała przychody o 22% mniejsze. Jest to spowodowane przede wszystkim wyższymi kosztami marketingu.

Oprócz informacji stricte finansowych pojawiły się też doniesienia dotyczące projektów, nad którymi pracuje obecnie NCsoft. Niepocieszeni będą gracze oczekujący na drugą część Guild Wars. Wielu fanów żywiło nadzieję, że tytuł ten ukaże się jeszcze w 2009 roku, tymczasem wstępnie datę premiery ustalono na 2010-2011 rok. Producent większą wagę przywiązuje bowiem do innego MMO, zatytułowanego Aion.
To właśnie ta pozycja okazała się wielkim sukcesem w Korei Południowej. NCsoft pragnie, by gra święciła także triumfy w innych rejonach świata, dlatego chce jak najlepiej przygotować się do premiery w poszczególnych państwach. Aion ma zadebiutować w Japonii i Tajwanie w trzecim, a w Ameryce Północnej i Europie - czwartym kwartale tego roku.
Prowadzenie szeroko zakrojonych kampanii reklamowych obu produkcji jednocześnie byłoby ponad siły finansowe NCsoftu. Siłą rzeczy zdecydowano się więc odpuścić jedną z gier, by móc w pełni skoncentrować się na tej drugiej.