Alan Wake jest uważany za Xboksową odpowiedź na Heavy Rain dla PS3 mimo, iż żadne konkretne informacje na temat platformowej wyłączności nie zostały jeszcze podane przez przedstawicieli studia Remedy. Twórcy dotychczas wyjątkowo skąpo wypuszczali do prasy jakiekolwiek detale.
Teraz jednak pracownik Remedy, piszący na oficjalnym forum gry pod nickiem "MarkusRMD", postanowił zaspokoić ciekawość tamtejszych użytkowników odpowiadając na najbardziej dręczące ich pytania. Wiadomo na przykład, że zwiastun filmowy nie jest renderem, ale został stworzony niemalże w pełni na silniku gry (w wersji pecetowej). Dlaczego niemalże? Bowiem dopiero w trakcie obróbki dodano efekt głębi ostrości, czyli rozmazywania tego, na czym widz ma się nie skupiać, i pozostawianie ostrości na istotnych obszarach obrazu. W finalnej wersji gry efekt ten ma być generowany w czasie rzeczywistym.Kolejny projekt studia Remedy - gra Alan Wake - od samego początku jest okryta grubą kotarą tajemnicy. Teraz zaczęło się jej powolne ściąganie.