Ubisoft Montreal pożyczył ciut za dużo od Team ICO?

Grzegorz Bonter
2008/12/24 13:33

Najnowszy Prince of Persia zdobył uznanie prasy growej. Jednak czy załoga studia Ubisoft Montreal nie zapożyczyła zbyt dużo rzeczy z twórczości Team ICO?

Swojego czasu Ben Mattes (producent najnowszego Prince of Persia) otwarcie przyznał, że ekipa studia Ubisoft Montreal nie tylko "inspirowała się" twórczością Team ICO podczas prac, ale wręcz zagrywała się zarówno w ICO jak i Shadow of the Colossus. Czy jednak nie przedobrzono z tą "inspiracją"? Ubisoft Montreal pożyczył ciut za dużo od Team ICO?

Stephen Totilo piszący dla serwisu MTV Multiplayer postanowił znaleźć podobieństwa pomiędzy najnowszym Prince of Persia a wspomnianymi grami Team ICO. Ile ich wyłapał? Dwa, trzy? Niestety więcej:

ICO:

  • kobiecy towarzysz
  • motyw częstego łapania się za rękę i pomagania sobie

Shadow of the Colossus:

  • minimalna ilość walk, gdzie każda wygląda jak pojedynek z bossem
  • struktura zamku-bazy wypadowej
  • ołtarz z widokiem na dużą, otwartą przestrzeń
  • światło wskazujące drogę głównemu bohaterowi

GramTV przedstawia:

Warto odwiedzić podlinkowany artykuł - można tam znaleźć odpowiednie screeny.

Komentarze
26
Usunięty
Usunięty
26/12/2008 17:40

Dziwne, mi sie wydawało że nowy PoP jest bardziej podobny do Okami, uzdrawiamy świat, mało walk, a tych randomowych możemy uniknąć, zagadki na podobnym niewysokim poziomie i jako taki brak śmierci. Porównanie do ICO może i jest, ale nie jest tak oczywiste, laske w ico to my musimy ratować, a tu Elika ratuje nasze cztery litery (tak dla przykładu).

Usunięty
Usunięty
26/12/2008 00:18

Frustracje, to powoduje Twoj poziom jezyka polskiego. Ale dosc tych osobistych ''wycieczek''...Odpowiedz mi. Grales w ogole w ta czesc czy sobie tylko tak piszesz? Ja tam wole z ocenami poczekac do wydania tej gry w Polsce (co jest kolejnym powodem frustracji, bo cos premiery nie widac ;/). Choc patrzac na strone metacritics nie jest tak zle jak piszesz. Wszak ocena na poziomie 86/100 jest bardzo dobra. Grafika wyglada super, poziomy na screenach tez przedstawiaja sie bardzo fajnie. A, ze nie mozna zginac? Z tego co wyczytalem jest to zaleta - niektore momenty w grze sa na tyle glupie, ze gre trzeba by wczytywac i kilkanascie razy. A tak? ''Elika to the rescue'' i gramy dalej ;).PS. I nie, nowy PoP nie jest nastawiony na walke - dla mnie kolejna zaleta. Duzo bardziej wolalem elementy zrecznosciowe w Sands of Time anizeli potyczki z wrogami...

Usunięty
Usunięty
25/12/2008 23:23

co do Pana powyżej:a) od kiedy nowy PoP jest nastawiony na walkę ? Wyraźnie widać, że "nie jest", po samej jej ilości.b) Nie ma różnicy czy się ginie i wczytuje save''a, czy jak tutaj ratuje nam tyłek Elika :), może poza poza animacją. Przeciwnik tak samo odzyskuje HP jakbyś załadował wszystko od początku. Sens jest identyczny... a frustracja ? Często też :)




Trwa Wczytywanie