Prezes Sony Computer Entertainment, Kaz Hirai, raz jeszcze potwierdził, że PlayStation 3 nie doczeka się w tym roku obniżki ceny. Deklaracja ta jest tym cenniejsza, że wielkimi krokami zbliża się czas świątecznych zakupów, a dla wielu osób konsola Sony byłaby doskonałym prezentem pod choinkę. Choć wieści są rozczarowujące, klienci dostali wyraźny sygnał, że nie ma sensu zwlekać z zakupem platformy do ostatniej chwili.

"Myślę, że dysponujemy w tej chwili bardzo dobrą propozycją cenowo-jakościową" - stwierdził Hirai, z góry odpowiadając na pytania o zasadność przyjętej strategii. Te zapewne i tak się pojawią - tym bardziej w obliczu obniżki cen głównego konkurenta PS3, Xboksa 360. Okres okołoświąteczny będzie dla Microsoftu znakomitą okazją do zbudowania przewagi nad japońskim rywalem w sektorze konsol.
Szef SCE jest przekonany, że przemysł gier jest odporny na negatywne tendencje panujące na rynku. "Tak długo, jak jesteśmy w stanie stwarzać atmosferę podekscytowania, wykazujemy się większą odpornością od innych gałęzi przemysłu". Mimo to Hirai jest świadom, że we współczesnych czasach cena odgrywa coraz większą rolę.
Czy to właśnie ten czynnik będzie kluczowy w czasie tegorocznych zakupów świątecznych? Jeśli tak, to Sony znajdzie się w bardzo trudnym położeniu, a Microsoft wraz z Xboksem 360 przeżyje drugą młodość.