Gears of War 2 to w tej chwili jedna z najbardziej oczekiwanych przez właścicieli Xboksów 360 gier. Atmosfera wokół produkcji studia Epic Games jest co pewien czas podgrzewana. Ostatnio do wzrostu temperatury wokół drugiego GoW-a przyczynił się jeden z głównych projektantów studia, Cliff Bleszinski.
W wywiadzie dla serwisu CVG zapowiedział on, że w "dwójce" na ekranie dziać się będzie dużo więcej. Akcja ma być pięć razy gęstsza, niż w poprzedniej części. "To pokazuje, że silniki stają się płynniejsze" - powiedział Bleszinski. Jego zdaniem Unreal Engine, na którym opiera się nowy projekt studia Epic, nigdy nie przestał ewoluować."CliffyB" zapowiedział, że zmiany w kwestii graficznej, jakim ulegnie druga część GoW-a spowodują większą interakcję ze środowiskiem - m.in. pojawi się możliwość ścięcia drzew. Bleszinski zastrzega jednocześnie, że programiści muszą włożyć masę pracy, by końcowy produkt był możliwie najlepszy. "Ponieważ Xbox 360 nie ulega żadnym ulepszeniom, sytuacja wygląda tak jak wygląda. Góra musi w tym wypadku przyjść do Mahometa" - zakończył.