Amerykańskie studio Epic Games, znane z serii gier Unreal, ogłosiło zakup większości udziałów warszawskiego developera People Can Fly, twórców Painkillera. W oficjalnej informacji prasowej Epicu przeczytać można, że już od jakiegoś czasu ekipa PCF współpracowała z tym studiem przy tworzeniu pecetowej wersji jednego z największych hitów konsoli Xbox 360 - gry Gears of War.

Poza tym, ci dwaj developerzy pracują również razem nad zupełnie nowym tytułem, nie związanym z żadną wcześniej wydaną przez nich grą. Pierwsze szczegóły na temat projektu zostaną ujawnione za zamkniętymi drzwiami niektórym wydawcom obecnym na targach Games Convention, które zaczynają się już za dwa dni, w ten czwartek.
"Związek" studia People Can Fly z amerykańskim liderem branży rozpoczął się w zeszłym roku, kiedy PCF zdecydowało się na użycie technologii Unreal Engine 3 w swojej nowej multiplatformowej grze. "Pokazali nam wczesne prototypy już po kilku tygodniach, i byliśmy nimi totalnie zaskoczeni. Prezentowały naprawdę wysoki poziom. Wiedzieliśmy, że musimy znaleźć sposób, aby w przyszłości zacieśnić współpracę z PCF" - powiedział Mark Rein, wiceprezes Epicu.
Inny pracownik studia Epic twierdzi, że multiplayerowe mapy stworzone przez ekipę People Can Fly dla pecetowej wersji "Gearsów" prezentują się tak dobrze, jak oryginalne - albo nawet lepiej. Natomiast Adrian Chmielarz, współzałożyciel warszawskiego studia, skomentował opisywane wydarzenia w ten sposób - "Możliwość pracy z firmą której technologia jest najlepsza na rynku i wspólne tworzenie niewiarygodnie fantastycznych gier to oferta, której nie można odrzucić". Gratulujemy i mamy nadzieję, że to partnerstwo zaowocuje w przyszłości wieloma świetnymi tytułami!