Po trwających przeszło 4 lata pracach nad LOTRO: Shadows of Angmar, zespół Turbine dopełnił dzieła, a gracze w końcu mogą podziwiać efekty. Pierwszy MMORPG w świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena od dziś dostępny jest na terenie Europy. Już teraz znaleźć można również pierwsze recenzje zachodnich serwisów internetowych, które wypowiadają się bardzo pochlebnie o najnowszym tytule Codemasters.
David Solari, wiceprezes Codemaster Online Gaming jest niezwykle szczęśliwy z powodu premiery gry i olbrzymiego - większego nawet od zakładanego - zainteresowania ze strony fanów (z tego powodu jeszcze przed premierą zdecydowano się na uruchomienie dodatkowych serwerów). Online'owe Śródziemie otwiera się dla całych rzesz graczy, zaś Solari jest przekonany, że grze nie tylko uda się spełnić ich oczekiwania, ale również wywrzeć wpływ na cały rynek.Wiara w sukces gry z całą pewnością jest uzasadniona - w końcu nie tylko w Europie, ale na całym świecie tworzą się prawdziwe skupiska fanów dzieł Tolkiena, którzy nie przegapią żadnej okazji, aby móc obcować z wszelkimi adaptacjami książki. Tym lepiej jednak, jeżeli do sukcesu LOTR Online przyczyni się nie tyle nazwa, co przede wszystkim jakość gry. A tej - jak wynika z pierwszych recenzji - fani MMO nie powinni mieć wiele do zarzucenia. Czyżby więc wreszcie powstał poważny konkurent dla WoW-a i to ze strony produktu, który początkowo można było uznać za kolejną próbę zarobienia na znanej licencji?