Pierwszym z tematów jest funkcja Wii-mote'a, pozwalająca na odgrywanie dźwięków. Jak się okazuje, gdy zaczęto o niej wspominać, zwykli zjadacze chleba oraz twórcy gier praktycznie ją zignorowali. Dopiero specjalne prezentacje, ukazujące możliwość kontrolera, zwróciły uwagę na „głos z pilota”. Bezpośrednim motorem miał też być dźwięk, jaki wydaje miecz w nowej wersji Zeldy, a który podobny jest do miecza świetlnego z Gwiezdnych Wojen ;)
Miyamoto wspomniał też o pomysłach, jakie zaistniały, by dobrze wykorzystać możliwości Wii-mote'a. Mógłby on na przykład wymieniać imię czy nick gracza, którego tura następuje w danym momencie w grze. Inną możliwością jest podawanie informacji, które mogłyby pomagać w dalszej walce z drugim, rzeczywistym przeciwnikiem.Magazyn Nintendo Dream przeprowadził wywiad z Shigeru Miyamotą – autorem takich gier, jak Donkey Kong, Mario, Pikmin czy Legend of Zelda. Wypowiedział się on na temat kontrolerów dla Wii oraz projektów, w których bierze obecnie udział.