Samouczek wielce wskazany Gra nosi podtytuł You’re the architect i nie ma tu żadnej przesady. W każdej misji gracz otrzymuje ogólne wytyczne dotyczące tego, co ma posiadać zamówiony budynek, a dalej radzimy sobie sami. Twórcy umieścili bardzo dobry, czterostopniowy samouczek, który powoli wyjaśni wszelkie niuanse rozgrywki i chociaż, jak właściwie każdy tutorial, toczy się dość leniwie, to jego ukończenie bardzo pomoże we właściwej zabawie. Autorzy najwyraźniej bardzo chcieli, aby ich gra była jak najbardziej rozbudowana, i cel osiągnęli. Na szczęście to wciąż program rozrywkowy, a nie narzędzie szkoleniowe studentów architektury.
Gra nie posiada trybu multiplayer. Mamy dostęp tylko do opcji kariery (cztery projekty samouczka i już właściwa gra) oraz Piaskownicę. Ta ostatnia pełni rolę swobodnego budowania, jednak problem w tym, iż początkowo jest to tryb właściwie nieaktywny – nic w nim nie można robić. Piaskownica stanie się użyteczna dopiero później, kiedy już ukończymy kilka właściwych projektów.Początek zabawy jest bardzo podobny do tego, jaki mamy w większości tycoonów. Na plac budowy (jedyne aktywne miejsce w całej grze – na znajdujące się wokoło miasto nie mamy żadnego wpływu) doprowadzamy wodę i elektryczność, stawiamy pierwsze struktury potrzebne do zatrudnienia personelu i jego utrzymania (biuro, garaże, stołówka). Potem wyznaczamy miejsce pod zamówiony budynek i zaczyna się prawdziwa gra.
Gracz odpowiada właściwie za wszystko. Nie wystarczy klikać na ślepo i liczyć na to, że wszystko jakoś będzie. Każda misja ma określone wymagania dotyczące ilości pięter, grubości fundamentów, obecności windy, wyposażenia pomieszczeń. W trakcie zabawy stawiamy zarówno proste budynki mieszkalne, jak i bardziej złożone i ekskluzywne konstrukcje. Do prac potrzeba wykwalifikowanego personelu oraz specjalistycznych maszyn. Za wszystko płacimy określonymi punktami budowy oraz twardą walutą. W każdym scenariuszu (tutaj "projekcie") firma posiada określony i nieprzekraczalny budżet. A wszystko kosztuje. Do tego nie posiadamy nieokreślonego limitu czasu – projekt musi być gotowy w ustalonym terminie.