
Na początku warto również zwrócić uwagę na dość istotny fakt, jakim jest ograniczenie rozwoju tychże umiejętności, wynikające z dostępnych punktów rozwoju. Otóż podczas przechodzenia gry na podstawowym poziomie trudności (później odblokowują się tryby bohaterski i legendarny), istnieje raczej mała szansa na możliwość wykupienia wszystkich zdolności. Dlatego też szczególnie ważne jest wcześniejsze zaplanowanie ich rozwoju, zgodne z ustaloną koncepcją rozwoju bohatera. Na szczęście, w razie popełnienia kilku błędów, w grze istnieje od pewnego etapu rozgrywki możliwość zresetowania wykupionych rozwinięć i rozdanie od nowa całej puli punktów, dzięki wizycie u magów mających swe sklepy w miastach i osadach Aris. Niestety, wadą tego typu rozwiązania jest konieczność poniesienia dość wysokich kosztów takiej operacji, które ściśle zależą od poziomu rozwoju bohatera. Warto więc zdecydować się na taką operację jak najwcześniej – dzięki temu zaoszczędzimy sporo cennej gotówki. Standardowo każdą z umiejętności podnieść można do 10 poziomu, jednak dzięki magicznym przedmiotom, możliwe jest również podbicie ich znacznie wyżej.
Droga Siły 
Ścieżka rozwoju idealna dla wszystkich postaci preferujących bezpośrednią walkę. Jej wybór zapewnia między innymi bezproblemowy dostęp do najpotężniejszych broni i elementów opancerzenia. Zdecydowanie polecana osobom, które zamiast wyszukanych taktyk czy krążenia wokół wroga, wolą spektakularne i ostre wejścia w sam środek jego obozu. Dzięki możliwości korzystania z broni dwuręcznych, sprawny rębajło może mieć możliwość kończenia walk z szeregowymi przeciwnikami dosłownie jednym ciosem.
Znajomość zbroi – dzięki wiedzy na temat właściwego wykorzystania pancerzy wojownik może znacznie zwiększyć jej wartość obronną.
Znajomość tarcz – analogicznie do powyższego, wiedza ta wpływa na lepsze wykorzystanie trzymanej tarczy, zwiększając szansę na zablokowanie ciosu przeciwnika. 
Atak z wyskoku – niezwykle przydatna umiejętność, znacznie zwiększająca zadawane obrażenia i jednocześnie pozwalająca na błyskawiczne znalezienie się nawet przy oddalonym przeciwniku.
Uderzenie tarczą – ofensywne wykorzystanie uzbrojenia ochronnego, zadające niewielkie obrażenia oraz mogące ogłuszyć adwersarza.
Broń dwuręczna – specjalizacja w tego typu uzbrojeniu zwiększa obrażenia zadawane najcięższymi rodzajami broni.
Odporność na magię – zdolność niezwykle przydatna w walce z wrogiem władającym czarami ofensywnymi, zmniejszająca skuteczność wrażej magii.
Taktyka bitewna – umiejętność poruszania się po polu walki zmniejszająca obrażenia zadawane przez przeciwników, z którymi aktualnie nie jesteśmy w zwarciu.
Broń jednoręczna – specjalizacja w broni jednoręcznej zwiększająca zadawane przez nią obrażenia, doskonale uzupełniająca się z wiedzą o tarczach.
Zew krwi – umiejętność mobilizacji w obliczu zagrożenia – ciężko ranny bohater uderza z większą precyzją, zwiększając swa szansę na cios krytyczny.
Topory – specjalizacja w tej ulubionej przez krasnoludy broni zwiększająca zadawane obrażenia oraz w niewielkim stopniu szansę na trafienie krytyczne.
Szerokie uderzenie – wyćwiczone do perfekcji zamaszyste cięcia i uderzenia, raniące wszystkich wrogów otaczających wojownika.
Święta tarcza – mistrzowska forma posługiwania się tarczą zwiększająca zarówno jej wartości obronne, jak i szansę na zablokowanie ciosów przeciwnika.