Fajna Cena - coś fajnego i eRPeGowego

Mastermind
2007/04/20 23:36
0
0

Ponieważ akcja Dragonshard toczy się w świecie Eberron, postanowiliśmy dziś poświęcić kilka słów temu właśnie settingiowi. Tym spośród was, którzy mniej orientują się w nomenklaturze D&D wyjaśniamy, że settingi to jakby światy, w których spotykają się postacie prowadzone przez graczy i w których rozgrywają się całe sesje. Nie trzeba dodawać, że światy te mają własne historie i rządzą się odrębnymi prawami. Do popularnych settingów należą oprócz Eberronu doskonale znane komputerowym fanom Planescape, Forgotten Realms i Greyhawk. Najwięcej informacji na temat Eberronu znajdziecie na oficjalnej stronie, a tutaj wspomnimy tylko o podstawowych i najważniejszych sprawach.

Ponieważ akcja Dragonshard toczy się w świecie Eberron, postanowiliśmy dziś poświęcić kilka słów temu właśnie settingiowi. Tym spośród was, którzy mniej orientują się w nomenklaturze D&D wyjaśniamy, że settingi to jakby światy, w których spotykają się postacie prowadzone przez graczy i w których rozgrywają się całe sesje. Nie trzeba dodawać, że światy te mają własne historie i rządzą się odrębnymi prawami. Do popularnych settingów należą oprócz Eberronu doskonale znane komputerowym fanom Planescape, Forgotten Realms i Greyhawk. Najwięcej informacji na temat Eberronu znajdziecie na oficjalnej stronie, a tutaj wspomnimy tylko o podstawowych i najważniejszych sprawach. Fajna Cena - coś fajnego i eRPeGowego

Jego twórcą jest Keith Bakera, który wśród inspiracji wymieniał m.in. Braterstwo Wilków, Casablancę, Sokoła maltańskiego czy Piratów z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły. Jak widać rozrzut gatunkowy spory, co sprawia, że w zabawie przeplatają się klimaty rodem z filmów noir, klasycznego fantasy oraz steampunka. Stworzony przez Bakera setting wygrał w 2002 roku konkurs Wizards of the Coast's Fantasy Setting Search i od tamtej pory powstało do niego mnóstwo materiałów, podręczników, książek, a nawet - właśnie w przypadku Dragonshard - gra na nim bazująca. Wkraczając do świata Eberronu zastajemy go tuż po wyniszczającej The Last War, która przetoczyła się przez kontent Khorvaire. Jej finałem było podpisanie Treaty of Thronehold i ustanowienie 12 okupywanych stref królestwa Galifar. Jednak konflikty, gniew i ból związany z wydarzeniami ostatnich lat sprawiają, że nowy konflikt wisi na włosku.

Khorvaire jest niezwykle zróżnicowany. Gracze trafią do tropikalnych dżungli Argonnessen, ogromnych ruin Xen'drik, górujących nad wszystkim wież twierdzy Sharn, doliny Demon Wastes i wielu innych miejsc. Jak w innych grach RPG również i w Eberronnie nie zabraknie magii. Wprawdzie postacie zaznajomione z jej wysokopoziomową odmianą spotyka się tu rzadziej niż w innych systemach, ale sporo jest za to tych dysponujących umiejętnościami magicznymi niskiego poziomu. Na wielu obszarach znajdują się tzw. Dragonmarked Houses, a wzdłuż miejskich ulic zlokalizowane są magiczne latarnie, które dodatkowo stanowią szybki środek transportu dla bohaterów.

Do klasycznych postaci wywodzących się z systemu D&D dzieło Bakera dodaje jeszcze jedną. Mowa o Artificerze – Magu-Wynalazcy, który potrafi tworzyć zaklęcia i artefakty. Zgłębił on również arkana infuzji, która pozwala mu zaklinać przedmioty. Może np. rzucić zaklęcie mocy nie bezpośrednio na bohatera, ale na noszony przez niego miecz, co sprawi, że ktokolwiek będzie w jego posiadaniu, dostanie odpowiedni bonus. Eberron wprowadza również nową profesję dla bohaterów niezależnych – jest nią Magewright. To czarownik, który ma dostęp do wielu niskopoziomowych zaklęć. Co ciekawe, skorzystać również możemy z usług Psioników. Postacie te, w innych settingach (i systemach) rzadko napotykane, w Eberronie spotyka się często. Królestwo Riedra i region Sarlony zwany Adar to rodzinne tereny rasy Kalashtar, która posiada naturalne psioniczne umiejętności.

Na zakończenie warto jeszcze słów kilka poświęcić bohaterom, bo to przecież w nich wcielają się gracze w czasie swojej przygody. Trzeba przyznać, że zgłębiając tajemnice Khorvaire, spotkać można interesujące indywidualności. W tym świecie pojawić się może Krasnolud-pijus a do tego detektyw, mający skłonność do zakochiwania się w niewłaściwych kobietach. Czarodziejka ukrywająca swą twarz za kolorową maską, używająca swych mocy do polowania na złoczyńców. Dostojny paladyn stawiający sobie za punkt honoru walkę z korupcją. Wychowana w dżungli przez małpy barbarzynka. Elficki archeolog poszukujący artefaktu dawno zapomnianej cywilizacji. W Eberronie dużo częściej niż w innych grach bohaterowie będą zmuszeni do współpracy po to, by skutecznie wykonać jakieś zadania. Co ciekawe, owa współpraca może dotyczyć herosów o całkowicie odmiennych charakterach. Wspomnieliśmy zaledwie o kilku aspektach tego interesującego świata, ale warto zainteresować się nim bliżej, bo zgłębianie jego zagadek może się okazać naprawdę fascynującą przygodą.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!