Wiedźmińskie święta – dzień drugi

Mastermind
2007/04/08 12:03

Galeria artystycznych slajdów - plakatów

Galeria artystycznych slajdów - plakatów

Po prezentacji Wiedźmina w warszawskim klubie Forteca można powiedzieć, że szykuje się prawdziwy hit. Spece od marketingu z CD Projekt Red przekonywali dziennikarską brać, że mamy do czynienia z grą niezwykłą, która podbije serca nie tylko polskich graczy. I wiecie co? Po tym, co widzieliśmy i słyszeliśmy, dochodzimy do wniosku, że można im wierzyć. Przy okazji twórcy gry zdradzili kilka tajemnic, które skrzętnie dla Was zanotowaliśmy. Nie będziemy dodawać wiele od siebie, oprzemy się na słowach autorów i obrazkach z prezentacji, które udało nam się od nich wydobyć. Galeria artystycznych slajdów - plakatów, Wiedźmińskie święta – dzień drugi

Jak wiadomo, Wiedźmin to najbardziej oczekiwane polskie RPG, którego akcja została osadzona w realistycznym i pełnym detali świecie, znanym z bestsellerowych opowiadań Andrzeja Sapkowskiego. O sile gry zadecyduje z pewnością unikatowy bohater, trzy przeplatające się wątki, intrygujące misje oraz przystępny system rozwoju postaci. Jak podkreślają autorzy, to od nas – graczy – będzie jednak zależało najwięcej. Jakich zadań się podejmiemy? W jaki sposób potraktujemy pojawiające się w grze postacie? I w końcu, co zrobimy, aby rozwikłać tajemniczą historię ataku na wiedźmińską twierdzę? W zależności od sposobu gry jaki preferujemy, Wiedźmin będzie mienił się zupełnie innymi barwami.

Geralt z Rivii za sprawą powieści i opowiadań stał się prawdziwą ikoną popkultury. Gra zapewne jeszcze bardziej umocni ten wizerunek. Biały Wilk to mutant, który w wyniku magicznych eksperymentów posiadł nadludzkie moce. Oczywiście w grze wielokrotnie przyjdzie nam z nich korzystać. Wiedźmin wiedzie życie samotnika, bo świat boi się jego odmienności. Jest nadzwyczaj szybki, zwinny i odporny na trucizny, a jego kocie oczy pozwalają mu widzieć w mroku. Z bohaterem łatwo będzie się identyfikować, aby jeszcze intensywniej przeżywać jego przygody.

Charakterystyczny wygląd, charyzma i nadludzkie zdolności sprawiają, że Geralt jest bohaterem, którego łatwo polubić. Nie jest to jednak superheros, któremu zawsze udaje się uratować świat. W gruncie rzeczy to bardziej antybohater – o złożonej osobowości, bogatej historii i dość przyziemnych pobudkach. Zabija potwory dla pieniędzy i nie myśli wcale o zbawieniu ludzkości. A mimo tego w dalszym ciągu jest bardziej ludzki, niż wielu mogłoby się wydawać. Geralt to bohater pełen sprzeczności, ambiwalentny i skomplikowany: dla jednych rzeźnik, dla innych wybawca. W grze, podobnie jak w życiu, bezustannie będziemy musieli dokonywać wyborów. I nie będą one łatwe i banalne.

Korzystając z postaci zakorzenionej już w kulturze masowej, twórcy komputerowego Wiedźmina mogą bez wstydu wystawić swoje dziecko w wyścigu o tytuł najpopularniejszej i najbardziej rozpoznawalnej postaci współczesnej rozrywki. Lara Croft, Mario, Superman, Zelda, Duke Nukem czy Gordon Freeman mogą spodziewać się ostrej konkurencji. Najsłynniejszy białowłosy wiedźmin już dziś ma niezliczone rzesze fanów, a gra zapewne te grono poszerzy.

Ponieważ zarówno oryginalna powieść, jak i gra powstały w Polsce, autorzy nie zamierzają uciekać od dziedzictwa kulturowego i całego bagażu doświadczeń tak ważnych dla naszego narodu. Wśród inspiracji wymienić można prozę Henryka Sienkiewicza oraz kulturę góralską. Na potrzeby gry wykorzystano również język starocerkiewno słowiański, w którym napisane zostały znajdowane w grze księgi. Ten „regionalny” koloryt sprawi, że z jednej strony gra będzie się jawiła jako typowo polska, z drugiej przyczyni się również do propagowania naszej kultury w innych rejonach globu.

W dniu premiery gra będzie dostępna nie tylko w Polsce, ale również w wielu krajach Europy, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Zostanie przetłumaczona co najmniej na 11 języków. Ekipa CDP Red chce w ten sposób udowodnić, że Wiedźmin jest grą, która znakomicie poradzi sobie na trudnych światowych rynkach. Przewidywana ilość sprzedanych kopii w pierwszych tygodniach dystrybucji oscyluje w granicach 750 tysięcy.

Trzeba jednak wyraźnie zaznaczyć, że Wiedźmin nie będzie bajeczką dla grzecznych dzieci. I nie chodzi wyłącznie o sporą dawkę przemocy, od której nie są przecież wolne współczesne gry. To raczej zasługa poważnego podejścia do problemów nurtujących dzisiejszego człowieka. W Wiedźminie nie będzie tematów tabu – zetkniemy się z problemem terroryzmu, tolerancji, ekologii, rasizmu, kary śmierci oraz akceptacji odmienności. Wszak to właśnie Geralt jest odmieńcem... Te elementy były obecne w literackim pierwowzorze, więc i w grze nie może ich zabraknąć.

Najważniejsza, z punktu widzenia gracza będzie jednak wolność wyboru. Czy dogadamy się z przywódcami komanda elfów, czy wytniemy ich do nogi? Czy pomożemy wybić potwory na pobliskim cmentarzu, czy raczej pozostawimy zastraszonych mieszkańców samym sobie? Nieliniowe misje pozwolą na wiele wyborów i decyzji, które będą mieć konsekwencje dla późniejszych działań. Nie obejdzie się również bez rozmów z napotkanymi postaciami, które Geralt spotka na swej drodze. Dość powiedzieć, że w największym mieście gracze będą mogli porozmawiać z ponad setką postaci drugoplanowych – w tym rzemieślników czy sprzedawców, którzy również odegrają ważną rolę w sieci knowań i intryg.

Główna fabuła zawierać będzie ponad 100 misji, a jej ukończenie zajmie minimum 30 godzin. Co najmniej drugie tyle czasu trzeba będzie poświęcić na rozwiązywanie misji pobocznych, choć, w zależności od dokonywanych wyborów, nie wszystko będzie można zobaczyć w czasie jednej rozgrywki. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by zagrać po raz kolejny, sprawdzając alternatywne rozwiązania, by w efekcie dotrzeć do jednego z trzech dostępnych zakończeń.

GramTV przedstawia:

Komentarze
92
Usunięty
Usunięty
10/04/2007 11:49

antvbohater = a n tv bohater, czyli bohater telewizji "n"

Usunięty
Usunięty
10/04/2007 10:13

Do ekipy CDP jest błąd w trzecim obrazku na stronie pierwszej ,,Wiedźmińskie święta- dzień drugi" powino być antybohater a nie antvbohater!

Usunięty
Usunięty
09/04/2007 22:34

Optymizmem tu nie traci!!! Wrecz wieje chlodem... Wiedzmin jaki wyjdzie, takiego kupie. Nie zalezy mi na cud grafie tylko na tym by tak mnie wciagna bym zapomnial jaki jest dzien tygodnia (tak jak NWN1)!! Pamietam jakie wrazenia robily intra blizzarda... Baginski ma trudne zadanie, ale polak potrafi nie?? Poki co, niecierpliwie czekam. Powodzenia CDPR!!




Trwa Wczytywanie