Team Ninja i dymiące devkity PS3

Renor Mirshann
2007/04/10 13:13

Yosuke Hayashi z Team Ninja, dyrektor projektu Ninja Gaiden Sigma powstającego na PlayStation 3, wypowiedział się w niedawnym wywiadzie na temat tego, jak tworzy się jego zespołowi pierwszy projekt na nową konsolę Sony. Okazuje się, że konsolowe dev-kity nie mają u tego developera łatwego życia.

Yosuke Hayashi to głowa oddziału Team Ninja, który tworzy Ninja Gaiden Sigma na PlayStation 3. Oprócz nich jest oczywiście drugi zespół, ze słynnym Tomonobu Itagakim na czele, który aktualnie zajmuje się oficjalnie nieujawnionymi jeszcze projektami. Gdy Itagaki tworzył Dead or Alive 4 na Xboksa 360, ujawnił że udało mu się „wysadzić” kilka jego wczesnych devkitów. Jakie doświadczenia i osiągnięcia w tej kwestii ma zespół Hayashiego?

„Dzięki nam kilka devkitów PS3 zaczęło się dymić, ale żaden jeszcze nie wybuchł (śmiech). (...) Gdy próbuje się dotrzeć do sprzętowych limitów, takie zdarzenia są dość częste. Na początku nie myśleliśmy, że będziemy w stanie zrobić wszystkiego, co dzisiaj już jest gotowe. To komplement dla PS3 - nie czujemy się ograniczeni tym, co mamy napisane na papierze” - mówi Hayashi. Team Ninja i dymiące devkity PS3

Jako przykład takiego zdarzenia Yosuke podał wypadek przy pracach nad efektem self-shadowingu, który zespół początkowo planował wprowadzić tylko w cut-scenkach. Natomiast kiedy programiści rozpoczęli pisanie kodu, stwierdzili że są w stanie zaimplementować go również podczas normalnej rozgrywki. „Chodzi o wyznaczenie konkretnego celu, a później trzeba próbować, co można zrobić ze sprzętem aby ten cel osiągnąć. Czasami nie zdążysz nawet się obrócić, a dym już zajmuje całe piętro” – powiedział.

GramTV przedstawia:

Hayashi miał również do przekazania coś ważnego dla wszystkich tworzących na PlayStation 3 – „Uważam, że wszyscy developerzy którzy mówią „Nie chcemy tworzyć gier na PS3”, albo „To jest naprawdę trudne” powinni zwyczajnie się zamknąć i wziąć do roboty. Jeśli twórcy gier znajdują czas na narzekanie, powinni raczej przeznaczyć go na pracę nad wyciśnięciem ze sprzętu jak najwięcej” – i niech to zostanie puentą tej wiadomości.

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
22/04/2007 10:34

Powiem krótko:wow. Niech chłopaki kombinują i oddadzą w ręce graczy jak najlepszy produkt.

Usunięty
Usunięty
16/04/2007 19:06

Extra grafika

Usunięty
Usunięty
15/04/2007 22:38

"Na początku nie myśleliśmy, że będziemy w stanie zrobić wszystkiego, co dzisiaj już jest gotowe." - powinno być chyba "wszystko"...




Trwa Wczytywanie