Fable 2 - blizny i dwa przyciski do walki

Zaitsev
2007/07/12 14:21

W całym tym zalewie informacji z targów E3 nie mogło zabraknąć oczywiście nowych szczegółów na temat gry Fable 2 Petera Molyneux'go i jego studia Lionhead. Ten znany developer tym razem nie skupił się na pieskach, lecz na poważniejszych problemach - walce i śmierci.

Peter Molyneux przy okazji tegorocznych targów E3 oszczędził graczom szczegółów dotyczących czworonożnego przyjaciela w jego najnowszym projekcie, Fable 2 na Xboksa 360. Zamiast tego przybliżył inne kwestie, które zapowiadał już jakiś czas temu - śmierć i jej konsekwencje oraz system walki. Fable 2 - blizny i dwa przyciski do walki

Podczas gry w Fable 2 główny bohater zginie, i to nie raz. Co stanie się z nim potem? Otóż to co przyczyniło się do jego śmierci nadal będzie tłukło jego zwłoki, a w tym czasie gracz będzie miał zagwozdkę, ile pieniędzy lub doświadczenia jest w stanie wydać na powrót do świata żywych. Im mniej pieniędzy (lub "expa") zostanie zaoferowanych, tym dłużej będzie trwał "respawn". Im dłużej heros będzie leżał na ziemi, tym więcej nieusuwalnych blizn pojawi się na jego ciele.

Blizny, tak jak w prawdziwym życiu, w Fable głównie szpecą. W związku z tym, wraz z kolejnymi "oznakami zgonu" spadać będzie przychylność NPC-ów. Molyneux twierdzi, że inspiracją dla takiego mechanizmu było hollywoodzkie kino, w którym bohaterowie mogą być bici, podłączani do prądu, zanurzani w rowie z wodą i pijawkami, ale nigdy nie giną.

GramTV przedstawia:

Oczywiście, poza byciem martwym, główna postać Fable 2 będzie od czasu do czasu żyła (i bawiła się z pieskiem). A żywi, jak to żywi, lubią się bić. Walka w F2 będzie sprowadzała się do przyciskania dwóch przycisków - A do ataku i X do blokowania. Jeżeli gracz będzie - niczym 10-latek w salonie gier z automatami na żetony - walił na oślep w guziki, mało wskóra. Podczas walki będzie liczyło się wyczucie rytmu ataku-obrony przeciwnika i dostosowanie się do niego, aby uderzać w odpowiednim momencie. Molyneux dość optymistycznie porównał system walki nowego Fable'a do tego z Virtua Fighter, ale cóż, developerzy lubią przesadzać.

Znamy w takim razie już dwie z trzech tajemnic drugiego Fable'a. Na odkrycie tej ostatniej przyjdzie fanom tego tytułu jeszcze trochę poczekać.

Komentarze
103
Vojtas
Gramowicz
11/11/2007 18:07

Co do gry, nic nie przesądzam - zapowiedzi projektantów i wydawców najczęściej są jeśli nie przesadzone, to podkoloryzowane. Po co obie robić spoilery.A nieco offtopic:Zasady pisowni i interpunkcji[249] 66.7. Nazwiska na -o, -oi, -au, -ou, również wtedy, gdy po tych samogłoskach następują nie wymawiane -s, -x, są nieodmienne, np. Hugo, Despiau, Pompidou, Cocteau, Giraudoux, Delacroix, Laclos.Wyjątkiem jest tylko spolszczona forma nazwiska Rousseau: Russo, Russa, z Russem, o Russie.Zasada ta dotyczy również bazwisk na -eu kończących się -x. A więc D. Petera Molyneux, C. Peterowi Molyneux, B. Petera Molyneux, N. Peterem Molyneux, Ms. W. Peterze Molyneux http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629624Nie ma za co, Zajcew. ;)

Stan20
Gramowicz
11/11/2007 14:08

Bardzo dobry pomył ;p Ale myśle, że bede wczytywac wcześniejszy zapis i unikać śmierci. Ale jak bede chodić złym to specjalnie załatwie sobie specjalne przerobienie facjaty :D

Usunięty
Usunięty
13/07/2007 09:02

CA\ałkiem fajnie, pomysł z dobijaniem i wykupowaniem sobie respawna nawet mi sie podoba :) PIOTREk ACDCer, jaki znów szacunek za blizny ?? Kto sznauje typa pociętego jak pierwsze lepsze zombie ?? WTF ?? A walka będzie dobra przecież taka sam była w pierwszym fable. Jeden klawisz na blok i jeden na atak.




Trwa Wczytywanie