"W zasadzie zaczęliśmy tworzyć zupełnie inny projekt, jednak kiedy uważniej przyjrzeliśmy się możliwościom technicznym id Tech 5, zdecydowaliśmy się na zmianę kierunku naszych działań" - tak właśnie, według opisu Todda Hollensheada, narodził się Rage. Obiecująco zapowiadający się shooter jest zatem drugim wyjściem ekipy Johna Carmacka, miejmy nadzieję, że tym lepszym.
Dyrektor wykonawczy id Software zdradził, że prace nad pierwotną grą trwały około rok. Wtedy jednak technologia stworzona przez studio ewoluowała do tego stopnia, że można było z powodzeniem zmienić dotychczasowe cele i stworzyć zupełnie inny tytuł.Rage zostało zaprezentowane na targach Games Convention we wszystkich czterech wersjach, w jakich się ukaże. Mimo gorszego efektu antyaliasingu w edycjach konsolowych (którego można się było spodziewać), nie dało się zauważyć jakichś większych różnic. "Każdy trójkąt, każdy piksel jest identyczny" - zakończył Hollenshead. Wystarczy tego chwalenia się panowie - czas skupić się na grze. Pokażcie, co potraficie.