"Wielowarstwowy system zniszczeń to prawdziwy technologiczny przełom w naszej najnowszej produkcji Dead Island. Jesteśmy z niego bardzo dumni ponieważ, o ile nam wiadomo, jesteśmy pierwszym developerem, który podszedł do tego tematu w tak innowacyjny sposób. Myślę, że spokojnie mogę zaryzykować stwierdzenie, że jest to rewolucja w kwestii projektowania postaci w grach. Możliwości jakie daje nam ta technika wydają się ogromne" - stwierdza Paweł Marchewka, CEO firmy Techland.
System ten pozwala na precyzyjne przedstawienie obrażeń na modelach postaci. Model składać się będzie z 3 warstw: kości, mięśni i skóry. Wygląd odniesionych obrażeń (takich jak ilość zniszczonych warstw, wielkość i głębokość uszkodzeń ciała) zależy od broni która została użyta. Przykładowo broń obuchowa będzie zostawiała zupełnie inne obrażenia niż broń sieczna, czy też palna.
Dead Island to nieliniowa gra z gatunku FPP Survival Horror. Ultrarealistyczny system walki dostarcza intensywnych wrażeń z każdej konfrontacji. Wykorzystuj jako broń wszystko, co znajdziesz w swoim otoczeniu. Podejmuj decyzje, które wpływają na cały otaczający świat. Wykorzystuj zachowania przeciwników oraz fizyczne właściwości świata na swoją korzyść. Dead Island to połączenie intensywnej akcji i mrożącego krew w żyłach horroru we wciągającej historii, uderzającej swoim realizmem.