Nie będzie więcej aktualizacji pakietu DirectX 10

zorza
2007/12/06 22:55

Richard Huddy z firmy ATI twierdzi, że wersja 10.1 będzie ostatnią aktualizacją bibliotek DirectX 10. Choć ostatnia nowelizacja tego popularnego API (interfejsu programowania aplikacji) nie wprowadzi zbyt wielu nowości, przewiduje się, że będzie wystarczająca na dłuższy czas.

Microsoft nie ma w planach dalszego rozwoju bibliotek DirectX 10 i zamiast tego koncentruje się na wersji 11. Dzięki temu producenci chipów graficznych nie będą musieli implementować do swych produktów kolejnych funkcjonalności i będą mogli skupić się na poprawie wydajności już obecnych rozwiązań. Jest to dość dobra wiadomość, gdyż jak wszyscy wiedzą, obecne karty nie radzą sobie za dobrze z grami takimi jak Crysis, oferującymi wielką ilość fajerwerków graficznych korzystających bibliotek DirectX 10. Nie będzie więcej aktualizacji pakietu DirectX 10

Aktualnie jedynymi kartami oferującymi wsparcie dla instrukcji DirectX 10.1 są Radeony HD 3xxx. Data premiery samych bibliotek nie jest jeszcze dokładnie znana. Przewiduje się, iż pojawią się one wraz z pierwszym dodatkiem Service Pack do systemu Windows Vista, planowanym na przyszły rok.

GramTV przedstawia:

Komentarze
42
Usunięty
Usunięty
16/12/2007 17:03

Bardzo dobrze że nie będzie więcej aktualizacji bo i niby po co, Microsoft zmarnował drzemiący w nim potencjał poprzez: chcesz DX10 w grach to musisz zainstalować nasz cudowny Windows Vista...

Usunięty
Usunięty
09/12/2007 15:14

Muszę przyznać, że screen prezentujący różnice w jakości grafiki między DX9 a DX10 jest trochę przekombinowany. Niby ładny krajobrazik i tu, i tu. Ale w DX9 ten skybox jest po prostu obrzydliwy - płaskie, banalne chmury niczym w Quake''u 1. A i wodę zdarzało mi się widzieć o wiele lepszą i to bez wykorzystania (niesamowitych podobno) możliwości DX10. Muszę przyznać, że ktoś za bardzo chciał pokazać różnice w grafice i chyba za bardzo mu to nie wyszło (i bynajmniej, nie piję tutaj do autora newsa). Spec od marketingu po prostu przegiął.

Blackhand
Gramowicz
08/12/2007 15:14
Dnia 07.12.2007 o 18:14, kaganiec napisał:

...ech chodzi mi o to że rozwój bardzo przyspieszył po pojawieniu się pierwszego DirectX ...

Faktycznie, bardzo przyspieszył, zwłaszcza, że kolejne "rewolucje" (jak np. T&L) po fakcie okazywały się zazwyczaj drobnymi kroczkami naprzód :) (już przy pierwszych akceleratorach 3D pokrzykiwano, że odciążają całkowicie CPU w kwestii generowania grafiki trójwymiarowej). Większość prawdziwie nowatorskich rozwiązań (np. Z-Sorting czy "rendering kafelkowy") spoczywa dziś w zapomnieniu na śmietniku historii.

Dnia 07.12.2007 o 18:14, kaganiec napisał:

i jeśli żeś czytał tipsomaniaka z okazji dziesięciolecia CD - Action i tam hisotrię kart graficznych to będziesz wiedział do czego chcę nawiązać :p

Cóż, ten tekst prezentował wszystko dosyć skrótowo, zwłaszcza czasy archaiczne, więc trudno go uznać za źródło, na które można się powoływać :).

Dnia 07.12.2007 o 18:14, kaganiec napisał:

... > > ale spójrz an to z tej strony że oni stworzyli DirectX który właśnie był przelomem

Chyba tylko samo stworzenie DXa. O ile nie mam pewności, czy konkurencja (np. IBM czy Apple) nie zrobiła tego wcześniej, to jestem 100% pewien, że DX nie zawierał w sobie żadnych rozwiązań, których nie znano by wcześniej (taki np. DirectMusic, wprowadzony bodaj w DX6, to kalka "patentów" znanych co najmniej od czasów świetności Amigi).




Trwa Wczytywanie