Wiedźmin - wielki sukces na świecie!

PlushowyMisio
2008/02/14 12:37

CD Projekt RED ujawnił wyniki sprzedaży swojego debiutanckiego dzieła. Po trzech miesiącach od premiery, można śmiało stwierdzić, że Wiedźmin okazał się wielkim sukcesem.

Premiera gry odbyła się 26 października 2007 roku w Europie i 30 października w Stanach Zjednoczonych. Od tego czasu udało się sprzedać ponad 600.000 egzemplarzy Wiedźmina. Poziom sprzedaży skomentował szef CD Projekt RED, Adam Kiciński: "Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętego wyniku. Naszym celem było przekroczenie miliona sztuk w ciągu pierwszego roku sprzedaży. Sześćset tysięcy sprzedanych egzemplarzy w ciągu zaledwie trzech miesięcy zbliżyło nas mocno do tego ambitnego celu. Jest to dużym sukcesem, tym bardziej, że grę stworzył zupełnie nowy zespół i jest to nasz debiut zarówno, jako producenta gier komputerowych, jak i w działaniu na globalną skalę.” W Polsce proza Andrzeja Sapkowskiego jest bardzo popularna, na świecie jednak jest to autor zasadniczo w ogóle nieznany. Było to dodatkowym utrudnieniem przy promowaniu tytułu poza granicami kraju.

Wiedźmin - wielki sukces na świecie!

Wiedźmin okazał się jednak dużym sukcesem. W osiągnięciu wysokiego wyniku pomogło bardzo ciepłe przyjecie produkcji przez media na całym świecie. Wg. serwisu Metacritic.com gra dostała średnią ocenę z 44 serwisów na poziomie 81 punktów na 100. Sami gracze przyznali jej jednak 9.4 punktów na 10. Wiedźmin otrzymał łącznie 48 nagród i wyróżnień od tak prestiżowych serwisów jak m.in. Gamespot, IGN, czy GameSpy.

Adam Kiciński ujawnił też rąbka tajemnicy jeśli chodzi o najbliższe plany zespołu: "Planujemy ciągłe wsparcie gry, narzędzie dla modderów, kolejne patche, a na późną wiosnę szykujemy również sporą niespodziankę, o której poinformujemy na naszej konferencji prasowej już niedługo, bo 18 lutego! Wciąż pracujemy nad udoskonalaniem gry i będziemy bardzo aktywnie wspierać społeczność fanów, która cały czas się rozrasta. Nie mogę niestety zdradzić dalszych planów, ale zapewniam, że nie spoczęliśmy na laurach i mamy bardzo obiecujące plany. Postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę i na pewno nie zamierzamy jej obniżać w przyszłości."

Listę nagród i wyróżnień jakie otrzymał Wiedźmin możecie zobaczyć tutaj.

CD Projekt RED:

GramTV przedstawia:

CD Projekt RED powstał w lutym 2002 roku, jako firma siostrzana dla CD Projekt. Misją CD Projekt RED jest zostanie jednym z czołowych twórców gier RPG na świecie, tworząc gry łączące najlepsze praktyki w branży z autorskimi i oryginalnymi pomysłami. Ważną wartością firmy jest praca w bliskim kontakcie z graczami, słuchanie i reagowanie na ich opinie, zarówno w zakresie tworzonych gier jak i sposobu ich dostarczenia do rąk graczy. Pierwszą grą studia jest Wiedźmin, tytuł doskonale przyjęty przez fanów gatunku oraz obsypany nagrodami mediów branżowych. CD Projekt RED korzysta z doświadczenia i finansowego wsparcia części wydawniczej CD Projekt największego dystrybutora gier komputerowych w Europie Centralnej. Więcej informacji można znaleźć na stronie: tutaj

Więcej o grze Wiedźmin możecie przeczytać w Dwóch Tygodniach z Wiedźminem

Komentarze
164
Usunięty
Usunięty
25/02/2008 17:43
Dnia 23.02.2008 o 00:43, Modest-Vermin napisał:

No okej, ale mogłeś zinterpretować pełną wypowiedź a nie wyrwać z kontekstu :p

Człowiek ma to do siebie, że robi tak by jego było na wie wierzchu ;p Nie no, ale na serio. Czytając niżej też trochę uogólniłeś to co miałem na myśli ;p

Dnia 23.02.2008 o 00:43, Modest-Vermin napisał:

Zakładałem, że jeśli się nie zna książki/książek, to kupi się grę tak czy siak, bo interesująco przedstawia się gra, a nie autor książki. Więc marketing powinien być zróżnicowany w różnych krajach.

No spoko rozumiem co masz na myśli... I powiem, że osoba nawet nie znająca prozy nie powinna się zawieść. Przynajmniej gra jako rpg mnie wciągnęła. Fakt są różne niedoróbki, a system rozdawania ptk. doprowadza (przynajmniej mnie) do białej gorączki... Jednak (jak to napisał bodajże GS) pod tym wszystkim jest ukryta wspaniała przygoda i to jest prawda. Ja zawsze uważałem, że rpg z kiepska fabółom to nie rpg i myślę, że sam fakt, że przy tym również siedział Sapkowski jest ona dobra(przynajmniej dla mnie)... I założę się, że to był główny (jak nie jedyny) ass w rękawie CD by wypromować grę...

Dnia 23.02.2008 o 00:43, Modest-Vermin napisał:

W Polsce może Sapkowski jest znany i to może być plus, ale to nie może usprawiedliwiać wyników globalnych, gdzie taki marketing większe korzyści przyniesie autorowi książki niż grze, która szczyci się fabułą książki.

No no no... Nie przeginaj. Fabuła jest nowa. Jest to prawie jak kolejny tom. Po prostu są teksty dobrego autora. Klimat, nawiązania itp.Tak samo jak czytałem na tej stronce z ocenami... Głównie na zachodzie narzekają na denne tłumaczenie. Więc nawet jakby znali autora to by się pewnie rozczarowali... Ogólnie jeśli wierzyć temu co tam piszą to mimo wszystko Wiedźmin jest tam pewnie popularniejszy niż Elder Scroll-ów czy Gothica, a to (jak dla mnie) dobrze. :)Kolejna sprawa. CDP-R twierdzi, że osiągnęli więcej niż się spodziewali i chcieli w swojej wypowiedzi zaznaczyć, że gdyby Sapkowski był bardziej znany osiągnęli by więcej. Po za tym zwróć uwagę, że przy tworzeniu nowych gier często mówi się, ''gra studia, które stworzyło coś tam...'' Czy nie jest to również żerowanie na popularności poprzednich gier, czy serii?

Usunięty
Usunięty
23/02/2008 01:20

Ja mialem okazje pograc w Wiedźmina i uwazam ze jest to gra doskonala :)) Jednak mi nie przypadla do gustu bo jestem fanem Gothic''a i raczej tak pozostanie :PP Jednak mam wielki respect do tej Jakze nieprzecietnej gry :))

Usunięty
Usunięty
23/02/2008 00:43
Dnia 23.02.2008 o 00:25, Madoxx napisał:

Ciebie śmieszą, a ja Ci powiem, że jestem żywym przykładem osoby, która kupiła grę ze względu na prozę Sapkowskiego.

No okej, ale mogłeś zinterpretować pełną wypowiedź a nie wyrwać z kontekstu :p Zakładałem, że jeśli się nie zna książki/książek, to kupi się grę tak czy siak, bo interesująco przedstawia się gra, a nie autor książki. Więc marketing powinien być zróżnicowany w różnych krajach. W Polsce może Sapkowski jest znany i to może być plus, ale to nie może usprawiedliwiać wyników globalnych, gdzie taki marketing większe korzyści przyniesie autorowi książki niż grze, która szczyci się fabułą książki.




Trwa Wczytywanie