Lord of the Rings Online to produkcja, która zdążyła się już zadomowić na rynku MMO i pozyskać rzeszę wiernych graczy. Do jej premiery doszło w kwietniu ubiegłego roku. Od października użytkownicy mogli podziwiać dobrodziejstwa graficzne, oferowane przez produkcję studia Turbine, dzięki obsłudze bibliotek DirectX 10 w wersji beta.
Teraz DX10 wkroczył do MMO rozgrywającego się w świecie stworzonym przez J.R.R. Tolkiena w wersji ostatecznej. Tym samym LotRO zostało pierwszą grą, przeznaczoną do masowej rozgrywki sieciowej, obsługującą ten właśnie pakiet bibliotek programistycznych. Z dumą zawiadomiło o tym kierownictwo studia Turbine.Jak twierdzą programiści firmy odpowiedzialnej za stworzenie LotRO, od teraz gracze będą mogli dostrzec "znaczące modyfikacje w kwestii grafiki, włączając w to udoskonalone efekty shaderów na wodzie", oraz kilka innych poprawek. No cóż, milej dla oka, to i cieplej na sercu.