Electronic Arts ustępuje w sprawie DRM Spore. No tak jakby...

Zaitsev
2008/09/17 10:59

Do szefostwa firmy Electronic Arts wreszcie dotarły głosy niezadowolonych graczy Spore. Zapowiedziano łatkę, która pozwoli na przypisywanie do jednej kopii gry różnych komputerów.

Zabezpieczenia DRM zastosowane w Spore wzbudziły niemałe kontrowersje. Nie dość, że ograniczono liczbę instalacji do 3, to na dodatek na daną kopię gry można założyć tylko jedno konto w systemie EA. Niefajnie. Jednak "wzmożona" aktywność piratów i zaniżone oceny Spore w sklepie Amazon.com wreszcie zaowocowały. Electronic Arts ustępuje w sprawie DRM Spore. No tak jakby...

Jak zdradził w rozmowie z serwisem MTV Multiplayer przedstawiciel Electronic Arts, firma ma zamiar nieco popuścić smyczy, jeżeli chodzi o Spore. Porównał przy tym zabezpieczenia tej gry do tych stosowanych przez iTunes. Tam również muzyka jest przypisana do konkretnego komputera, ale zawsze można to powiązanie anulować i przenieść muzykę na nowego peceta. Ważne jest jedynie, aby powiązanie było aktywne jednocześnie tylko dla jednej maszyny. EA chce zastosować podobną praktykę, jednak trzeba poczekać na odpowiednią łatkę, która ukaże się wkrótce.

Dotychczas dokonano ponad 437 tys. aktywacji Spore w systemie EA. Na jednym pececie aktywowało swoją kopię 86% wszystkich użytkowników. Na więcej niż jednym komputerze próbowało tego 14% ogółu, a na więcej niż trzech - 0,4%.

GramTV przedstawia:

Na koniec akcent humorystyczny. Electronic Arts, korzystając z okazji, przestrzega: "(...) jeżeli boisz się wirusów, to szanse na zainfekowanie komputera są nieporównanie większe, gdy ściągasz wersję piracką a nie oryginalną. Nie umieścilibyśmy żadnego spyware'u na czyimś komputerze".

Komentarze
41
Usunięty
Usunięty
04/01/2014 09:59

Hmm... Mi się to zabezpieczenie zupełnie w oczy nie rzuciło... grę dostałem na urodziny w Listopadzie 2008, zainstalowałem grałem (i gram do dziś bo według mnie to najlepsza, najbardziej oryginalna gra jaka powstała) później grę zainstalował brat i siostra i braliśmy sobie płytkę tylko do odpalania. Potem grę zainstalował mój kumpel (z tym, że on sobie cracka pobrał, a płytę oddał). Do teraz Spore instalowałem chyba z 10 razy z tej płytki i zupełnie żadna niekomfortowa sytuacja się nie pojawiła. O tym DRM dowiedziałem się w 2012 roku. Cóż... Może dla tych co wiedzieli, że DRM jest wydawało się to straszne, a "nie taki diabeł straszny jak go malują". W sumie trochę EA rozumiem. Robią coś, wkładają w to pieniądze, a tu jeden z drugim sobie to za darmo pobiorą jeszcze narzekając na DRM (które i według mnie jest złem). Gra SPORE rzecz biorąc ogólnie, sama w sobie jest ciekawa, ale tak gdzieś po trzech - czterech miesiącach zaczęła się robić... monotonna (4 miesiące... W przypadku FPS''ów są to przeważnie 3 dni) Ale na szczęście szybko wyszedł dodatek Galactic Adventures, który sprawił, że od 2008 do 2014 roku wciąż gram w Spore. Czasem robię sobie miesięczną przerwę, ale do tej gry zawsze wracam i myślę, że dopóki nie wydadzą Spore 2, wracać będę.

Arachnos
Gramowicz
24/09/2008 17:29
Dnia 17.09.2008 o 12:12, Lordpilot napisał:

> CoD4 też nagrzewał sieci > torrentowe do czerwoności, a sprzedał się bardzo dobrze w wersji PC. Tutaj bym polemizował - ok.700- 800 tys. to nie jest zbyt oszałamiający wynik. Wersja PC sprzedała się wyjątkowo słabo, zwłaszcza jeśli to odnieść do ilości sprzedanych egzemplarzy CoD 4 na konsolach.

BZDURA!!! w pierwszych 4 tygodniach sprzedaży PCtowa wersja CoD4 w samym USA miała około 400 tyś sztuk sprzedanych. Nie podawaj wyimaginowanych informacji :) Taki Crysis miał około 100 tyś sprzedanych kopii w tym samym czasie.

Melchah
Gramowicz
21/09/2008 19:26
Dnia 21.09.2008 o 12:26, Numenpl napisał:

Żeby było ciekawiej żeby dostać aktywację trzeba dzwonić do nich(do wydziału w Australii chyba!!) !!

Ta... do nich. A nie na Księżyc? Wydział Człekokształtnych, czwarty krater jak się pod słońce patrzy, chociaż zależy jak liczyć.Dzwonisz do polskiego oddziału. Przeczytaj co konsul EA obecny na gramie raczył napisać w tej sprawie na pytania forumowiczów.




Trwa Wczytywanie