Ile Blizzard wyłożył na WoW-a od premiery?

pepsi
2008/09/16 16:33

200 milionów dolarów firma Blizzard musiała przeznaczyć na World of Warcraft od momentu wypuszczenia gry na rynek w 2004 roku. Wydatek nie należy do najmniejszych, ale przychody w pełni go rekompensują.

Na wczorajszej konferencji prasowej przedstawiciele Blizzarda poinformowali, że blisko 4 lata, które minęły od wprowadzenia MMO World of Warcraft na rynek pochłonęły wydatki na tę produkcję rzędu 200 milionów dolarów. Czymże jest jednak ta kwota wobec zanotowanych przychodów? W tej chwili trudno je zliczyć, ale rachunek jest oczywiście bardzo korzystny dla Zamieci. Ile Blizzard wyłożył na WoW-a od premiery?

Dla tych, którzy są zdziwieni tak wielką kwotą, jaką musieli w utrzymanie WoW-a zainwestować jego producenci krótkie podsumowanie: pensje dla załogi zajmującej się na codzień utrzymaniem porządku w Azeroth, obsługa sprzętu, serwis przeznaczony dla klientów i jeszcze dużo, dużo więcej spraw i gałęzi rzeczywiście potrafi być tak bardzo pieniądzożerne.

Ale dla takiej rzeszy fanów zdecydowanie było warto. World of Warcraft może się w tej chwili pochwalić bazą aż 10,8 miliona użytkowników, co w przypadku sektora komercyjnych MMO jest wynikiem niebotycznym. Warto w tym miejscu przypomnieć, że słynna masówka Blizzarda debiutowała w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2004, a po niespełna trzech miesiącach doczekała się także debiutu w Europie. Na początku zeszłego roku światło dzienne ujrzał pierwszy dodatek - The Burning Crusade, zaś drugi wciąż czeka w blokach startowych. Jego desant na półki sklepowe planowany jest w całej Europie (również w Polsce) 13 listopada.

GramTV przedstawia:

Komentarze
32
Usunięty
Usunięty
22/09/2008 04:19

Tak to liczba AKTYWNYCH kont w jednym czasie i na naszej ZIEMII :Ptak nie myliszsię to NAPRAWDĘ liczba GRAJĄCYCH LUDZI!tak tylko w gwoli przypomnienia Everquest ma założonych kont 18 milionów, a gra chyba z 2-3 miliony to teraz dajesz, ile tych tylko założonych i porzuconych ma WoW....

MonkOfWar
Gramowicz
18/09/2008 22:42
Dnia 18.09.2008 o 21:42, gogowitczak napisał:

Nie no, nie ma szans zeby 11 milionow ludzi sobie siedzialo i pykało w WOWa. To musi chodzić o liczbe kont łączną - z "odmrozonymi" i "zamrożonymi"...

Niestety jesteś w błędzie, i szansa jest. Tzn. tak właśnie wygląda sprawa. W samych Chinach gra, nie chcę skłamać, 3-5 milionów osób (było to kiedyś podane, ale już nie pamiętam).

Usunięty
Usunięty
18/09/2008 21:42
Dnia 16.09.2008 o 19:12, MonkOfWar napisał:

Z tego co wiem, tych 10-11 milionów nie stanowi liczby kont po prostu założonych - jest to liczba kont aktywnych (czyt. "odmrożonych" i mających aktywną subskrypcję) w momencie podawania danych. Liczba kont założonych, na których ludzie przestali grać jest więc najpewniej o wiele wyższa (nie liczmy triali, bo tu liczby byłyby jeszcze większe, zresztą kogo obchodzą darmowe konta). A więc jak Selv wyliczył, Blizz kosi w granicach 130 (swego czasu mowa była o 100, więc to by się zgadzało) milionów dolarów miesięcznie. Z drugiej strony rzeczywiście, czy przychody z dwóch miesięcy mogą wystarczać na utrzymywanie gry przez 4 lata? Podejrzewam, że Blizz może tu coś zaniżać, albo po prostu nie uwzględniać pewnych elementów. Chociaż... ile może kosztować utrzymanie tych kilkuset serwerów oraz gaże dla pracowników? Bo zdaje się, że wymieniona kwota nie uwzględnia elementów takich jak produkcja pudełek, druk instrukcji i takie tam.

Nie no, nie ma szans zeby 11 milionow ludzi sobie siedzialo i pykało w WOWa. To musi chodzić o liczbe kont łączną - z "odmrozonymi" i "zamrożonymi"...




Trwa Wczytywanie