Age of Conan - Hyboria TV #3

Zapraszamy na kolejne, trzecie już wydanie naszego programu informacyjnego Hyboria TV. Dziś, oprócz tradycyjnej garści newsów i ciekawostek ze świata gry, powiemy wam, jak ze zwykłego szkiełka zrobić najpiękniejszy diament.

Age of Conan - Hyboria TV #3

W ciągu ostatnich dwóch tygodni AoC doczekał się kolejnych dwóch poprawek, z których szczególnie druga wprowadziła kilka dość interesujących zmian. Tym razem postanowiono zareagować na rozliczne sugestie graczy, czyniąc z gry produkt znacznie bardziej "user friendly". To całkiem spory pakiet zmian zarówno w samym interfejsie, jak i w kilku mechanizmach rozgrywki – na kilka ciekawszych zwróciliśmy uwagę w naszym materiale filmowym. Zmiany są interesujące, ale zapewne większość z nas, grających w AoC, wolałaby większe skupienie się na balansie rozgrywki i wciąż licznych nie działających prawidłowo featach. Gracze otrzymali również 11 lipca "wakacyjny" list od dyrektora projektu, Gaute'a Godagera, w którym oczywiście dziękuje on wszystkim za dotychczasowe wsparcie, ma nadzieję, że gra nadal będzie wszystkich bawić, oraz życzy udanego wakacyjnego wypoczynku.

Dla nas jednak szczególnie istotne są informacje, które znalazły się w środkowej części tejże epistoły. Otóż zapowiada on w nadchodzącym czasie pojawienie się patcha, który zrewolucjonizuje tryb PvP. Tylko czy słowo "zrewolucjonizuje" jest na pewno odpowiednie w tym przypadku? Zmiany mają bowiem obejmować między innymi: dodanie rankingów i poziomów PvP, "pierwszą falę" dropów, czy wprowadzenie tak zwanego "fugitive system", czyli oznaczania odpowiednimi kolorami graczy permanentnie gankujących postaci z niższych leveli. Pomijając już fakt, iż w przypadku AoC system ten musi być naprawdę dobrze dopracowany i przemyślany, aby nie zepsuć gry, zarówno on sam, jak i inne "nowe" aspekty rozgrywki powinny już dawno być integralną jej częścią.

Głównym tematami, na którym skupiliśmy się w tym filmie, są jednak harvesting i crafting, czyli bardzo lubiana przez wielu graczy zabawa w rzemieślników. System tworzenia nowych przedmiotów oparty jest tutaj na dość tradycyjnym podziale. Najpierw musimy więc zdobyć odpowiednie surowce, następnie zaś w oparciu o posiadane receptury i schematy możemy przystąpić do tworzenia. Harvesting, czyli pozyskiwanie surowców, dostępny jest dla graczy już od 20 poziomu i podzielony został na sześć specjalizacji: Mining, Prospecting, Skinning, Stonecutting, Weaving i Woodcutting. Każda z tych specjalizacji wymaga oczywiście wykonania odpowiednich questów, zlecanych przez miejscowych mistrzów siekiery, czy kilofa. Nie ma jednak żadnych ograniczeń w ilości posiadanych specjalizacji. Ponadto część surowców, jak na przykład wszelkie kamienie, zdobyć można jedynie w formie dropa z zabitych mobów.

GramTV przedstawia:

Jeśli chodzi o rzemiosło, to mamy tutaj pięć zawodów, z których każda postać jest w stanie nauczyć się jedynie dwóch. Są to kolejno: Weaponsmith, Armorsmith, Alchemist, Architect i Gemcutter. Oczywiście specjalizacja w każdej z tych dziedzin również wymaga wykonania kilku żmudnych i czasochłonnych zadań. Dzięki temu jednak mamy dostęp do nowych schematów i receptur, mogąc tworzyć coraz to potężniejsze przedmioty. Samo stworzenie przedmiotu/mikstury/oszlifowanie kamienia, jest już bardzo proste – musimy posiadać zestaw odpowiednich narzędzi i surowców. Wybieramy właściwy schemat i egzekwujemy naszą decyzję, co skutkuje pojawieniem się w inwentarzu nowego przedmiotu. Szkoda jedynie, że podobnie jak wciąż duża część gry, ten element rozgrywki wciąż jest mocno zabugowany, co wymusza czasem kuriozalne zachowania – na przykład zamykanie klienta w celu "zaliczenia" zadania. Mamy nadzieje, że Funcom szybko upora się z tymi problemami, bo choć AoC to gra o wielkim potencjale, to jednak wciąż bardzo niedopracowana.

Hyboria TV #3

Get Adobe Flash player

Komentarze
27
Terrorite
Gramowicz
22/07/2008 00:31
Dnia 22.07.2008 o 00:08, Revan 666 napisał:

z AoC, jakiegos Jedi z potencjalnego KotOR MMO o tyle strach go sobie wyobrazic w roli powabnej magini rodem z Aion :D

Ja wiem? Jakby zrobili to w konwencji Monty Pythona to by moglo wygladac swietnie :)

Usunięty
Usunięty
22/07/2008 00:08

Co do GMow to rzeczywiscie zachowali sie nieprofesjonalnie. Z jednej strony trudno sie im dziwic - zalozmy, ze staraja sie wykonywac swoje obowiazki. Ludzie na nich leca z pyskiem i opluwaja, jak tylko sie da (tez reakcja naturalna, w koncu zaplacili i wymagaja, nie mozna miec do nich calkowicie pretensji). Z tego tez powodu cos w koncu w czlowieku peka i zaczyna ''nieco'' swojej funkcji naduzywac... Rozwiazaniem mogloby byc zatrudnienie nie tylko osob w jakims stopniu profesjonalnych, lecz takze bardziej odpornych psychicznie.Co prawda grajac w AoC nie przeszedlem konfrontacji z GMem, ale w WoW wiele razy mialem okazje byc mniej lub bardziej olany... Teraz cala sprawa sie nieco zmienila odkad mozliwe jest "ocenianie" pomocy udzielanej nam przez GM.Pomysl tego rodzaju "TV" zly nie jest i z checia zobaczylbym takie projekty rowniez tyczace sie innych projektow... Tylko o ile Myszasty moze sie przebrac za woja z WoWa, barbarzynce z AoC, jakiegos Jedi z potencjalnego KotOR MMO o tyle strach go sobie wyobrazic w roli powabnej magini rodem z Aion :D

Terrorite
Gramowicz
21/07/2008 22:35
Dnia 21.07.2008 o 21:55, Nvaier napisał:

Podejrzewam, że molochy takie jak WoW, czy Lineage nie potrzebują reklamy z zewnątrz. Zwłaszcza ten pierwszy - gdzie nie spojrzeć tam reklama WoWa(żeby było zabawniej najlepszą reklamę robią... gracze). Heh niedługo chyba zaczną sprzedawać Epicki Papier Toaletowy :P.

Mnie chodzilo raczej o Aion, Stargate, Darkfall i kolejne nowe MMO ktore powstana. Zawsze to cos innego niz suche dane, czlowiek ma troche rozrywki ogladajac takie TV zamiast czytac o tym co gra zawiera albo ogladac trailery lub wywiady z tworcami. Skoro gram.pl zrobilo Hyboria wiec smialo mogloby zrobic takie spoty do kolejnych MMO. No i poza tym zawsze jakas niespodzianka na temat: No co tez oni tym razem wymysla.Btw. nie chce mi sie tlumaczyc po raz kolejny ze moja wypowiedz dotyczyla fragmentu arta ktory zreszta zacytowalem. Co maja do tego odruchy zupelnie nie wiem, sam napisales ze cos prubuje "wmusic". W dalszym ciagu uwazam, ze jesli nie zgadzasz sie ze mna to OK szanuje to, ale nie daje ci to prawa do mowienia mi co powinienem a co nie.




Trwa Wczytywanie