Plotka: Wolfenstein wycofany z niemieckich sklepów

Adam Woźny
2009/09/23 09:43

Swastyka to powód wycofania Wolfensteina ze sklepów w Niemczech - twierdzi redakcja PC Games. Grę można by dostosować do wymagań tego rynku, gdyby nie fakt, że jej twórcy zostali zwolnieni przez Activision.

Jak wynika z informacji opublikowanych na niemieckiej stronie internetowej PC Games, gra Wolfenstein została wycofana ze sprzedaży w sklepach u naszych zachodnich sąsiadów. Na razie wiadomości tej nie potwierdziła firma Activision (wydawca), ani Raven Software (producent), a zatem należy traktować ją w charakterze plotki. Plotka: Wolfenstein wycofany z niemieckich sklepów

PC Games twierdzi, że powodem zniknięcia Wolfensteina z półek w Niemczech jest swastyka, która niejednokrotnie pojawia się w tej strzelaninie. Rozwiązaniem tej sytuacji byłoby z pewnością zedytowanie produkcji i dostosowanie jej do wymagań rynku. Niestety jednak twórcy Wolfensteina jakiś czas temu zostali zwolnieni, a zatem niemieccy gracze, chcący poznać nowe przygody B.J.-a Blazkowicza, będą zmuszeni sprowadzić nowego Wolfa z zagranicy.

Przypomnijmy, że ta kolejna część kultowej serii gier akcji/FPS nie spotkała się z dużym zainteresowaniem - zaledwie 106 tysięcy egzemplarzy sprzedano w Ameryce Północnej w ciągu 5 dni od dnia premiery. Mowa tutaj o wszystkich platformach sprzętowych, czyli PC, X360 i PS3. Jak wygląda sytuacja obecnie? Nie wiadomo.

GramTV przedstawia:

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
24/09/2009 08:31
Dnia 23.09.2009 o 20:40, Dexter_McAaron napisał:

...choć nie uważam to za winę "lewactwa UE", po prostu sukces Rosji, iż skutecznie zafałszowała historię; oraz sukces paru intelektualistów, którzy skutecznie oderwali ideologię od zbrodni wymierzonych w jej imię. Co zabawne, wielu ludzi z tego właśnie grona nie jest w stanie tego samego zrobić choćby z religiami, immamentnie wiążąc np. palenie czarownic albo wycinanie katarów z naturą chrześcijaństwa.

ja wroze unii to samo co zsrr - rozpadna sie, juz teraz podejmuja glupie decyzje i widocznie pare panstw ma wplyw na te decyzje - reszta musi sie podporzadkowac...bo taka jest prawdziwa natura chrzescijanstwa - po trupach do kasy, od wiekow tak bylo dzis jest ciagle tak samo ;) czemu nie "wybielono" religii ? bo ludzie kupuja to w kazdej postaci... nie ma potrzebyw bloodryane nie gralem, a w MoHa tylko pierwszego - i to baaardzo dawno, nie pamietam juz singla - mozesz miec racje. no ale konczymy bo offtopujemy na potege ;)

Usunięty
Usunięty
23/09/2009 20:40
Dnia 23.09.2009 o 19:53, EmperorKaligula napisał:

a powinni publikowac Main Kamp z odpowiednimi komentarzami w ksiazce - to kawal hisotrii, historii nie mozna negowac czy "zabraniac".

A zgadzam się.Nie rozumiem tego "zaklinania" historii, zwłaszcza że mogę wymienić parę innych książeczek czy innych dzieł wątpliwej wartości, które to wędrują po świecie i wiele zła mogą uczynić - lecz jakoś nikt ich nie kasuje. Ale cóż, za parę lat land Bawarii traci prawa autorskie, zobaczymy czy ta okazja będzie bodźcem do jakiejś rzetelnej dyskusji, co z tym fantem dalej zrobić.

Dnia 23.09.2009 o 19:53, EmperorKaligula napisał:

Zabraniaja symbolow nazimu - a sierp i mlot mozna nosic na piersi - lewactwo unii europejskiej w pelnej krasie.

A zgadzam się....choć nie uważam to za winę "lewactwa UE", po prostu sukces Rosji, iż skutecznie zafałszowała historię; oraz sukces paru intelektualistów, którzy skutecznie oderwali ideologię od zbrodni wymierzonych w jej imię. Co zabawne, wielu ludzi z tego właśnie grona nie jest w stanie tego samego zrobić choćby z religiami, immamentnie wiążąc np. palenie czarownic albo wycinanie katarów z naturą chrześcijaństwa.

Dnia 23.09.2009 o 19:53, EmperorKaligula napisał:

w codzie byly swasty - w dworku takim francuskim byly na scianach

Teraz sobie przypominam... tak, to chyba tylko MoH był bardziej ostrożny. A! I Bloodrayne...nie wiem czy też nie był w ów sposób gdzieniegdzie cenzurowany.

Usunięty
Usunięty
23/09/2009 19:53
Dnia 23.09.2009 o 18:49, Dexter_McAaron napisał:

Nie mogę się z Wami zgodzić, bowiem to dość dziwne podejście, zważywszy na to że to Niemcy właśnie w każdym niemal mieście zostawili zamek / kościół / pomnik / inny ważny zabytek zniszczony przez wojnę, aby stale upamiętniać okrucieństwa wojny i szaleństwa, które przynieśli. Dość dziwne podejście, zważywszy na to że regularnie wyjeżdżają do Muzeów Pamięci na terenach dawnych KL, że regularnie ich przywódcy biją się w piersi za grzechy i zbrodnie poprzednich pokoleń. A Wy patrzycie troszkę przez pryzmat Steinbach albo NPD.

>

Dnia 23.09.2009 o 18:49, Dexter_McAaron napisał:

Po prostu Niemcy takie mają przepisy prawne, które - tak samo jak publikowania "Mein Kampf" - zabraniają używania symboli zbrodniczego systemu. Nawet jeśli to ma być z czysto rozrywkowego powodu, w skrócie gry. A dlaczego we wszystkich grach serii MoH albo CoD (poza WaWem) jedyne znaczki to wehrmachtowski krzyż (chyba, może o czymś zapomniałem)? To właśnie o to "nieepatowanie symbolami zbrodniczych systemów" chodzi (właściwie to jednego, bo jakoś wrzucać sierpa i młota na lewo i prawo nikt nikomu nie zabrania... może i szkoda?).

a powinni publikowac Main Kamp z odpowiednimi komentarzami w ksiazce - to kawal hisotrii, historii nie mozna negowac czy "zabraniac". Zabraniaja symbolow nazimu - a sierp i mlot mozna nosic na piersi - lewactwo unii europejskiej w pelnej krasie.w codzie byly swasty - w dworku takim francuskim byly na scianach - wykradalo sie tam dokumenty, jestem tego prawie pewien (98%) - bez tego ta mapa wygladalaby dziwnie http://www.youtube.com/watch?v=gh_qa8Gswh8&feature=related sa, duze i baardzo widoczne




Trwa Wczytywanie