Jeden z założycieli BioWare, Greg Zeschuk, w wywiadzie dla serwisu Crispy Gamer, roztoczył wizję narracji i opowieści w grach. Interesujące są pomysły, które zostały wprowadzone do Dragon Age: Origins. Według Zeschuka ciekawa opowieść może być nagrodą za osiągnięcia w grze.
Nagradzanie graczy za osiągnięcia w grze jest już naturalne. A nagrodą może być narracja. To jedna z tych ekscytujących rzeczy, których nauczyliśmy się podczas tworzenia gier. Nie zawsze musi to być wielki lśniący miecz. To może być drobna zmiana w sposobie postrzegania świata gry lub drobny okruch historii, który naprawdę dodaje coś do opowieści. W świecie Dragon Age: Origins są to rozrzucone po całym świecie księgi. Jest ich całe mnóstwo. Kiedy je znajdziesz możesz je przeczytać. Są interesujące, dobrze napisane i opowiadają szczegółową historię świata. Jeśli je przeczytasz, nagle zdasz sobie sprawę, idąc w jakieś konkretne miejsce, że mówią ci o nim coś ważnego.
Jest to ciekawe podejście do idei przedstawiania świata. Jesteśmy ciekawi, jak sprawdzi się to w działaniu. Tymczasem zainteresowanych pełnym wywiadem zapraszamy tutaj.