Greenberg o obniżkach cen konsol

Adam Wieczorek
2009/09/21 23:05
4
0

Aaron Greenberg z Microsoftu uważa, że ostatnie obniżki cen konsol nie wywrą długotrwałego efektu. Sprzedaż ma niedługo powrócić do utartego już schematu.

Aaron Greenberg to osoba zajmująca w Microsofcie kluczowe stanowisko związane z cyklem życia konsoli Xbox 360 i serwisu Xbox Live. Dlatego ciężko jest przejść obojętnie wobec jego wypowiedzi na temat ostatnich cięć cenowych wprowadzonych przez Microsoft i Sony. W wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer, Greenberg powiedział, że obniżki nie wywrą długotrwałego efektu. Greenberg o obniżkach cen konsol

Nie wierzę, że cięcia cenowe, których dokonały obie firmy wpłyną na długoterminową dynamikę rynku. Zwyczajowo obserwujemy dwutygodniowy wzrost zainteresowania i sprzedaży, po którym sytuacja wraca do tej sprzed obniżki. Sądzę jednak, że niższe ceny skuszą do zakupów osoby, którym nie odpowiadała poprzednia polityka cenowa. Jednak z naszej strony będziemy się skupiać na dalszym dodawaniu wartościowych tytułów, w tym na wyłączność, aby to właśnie konsola Xbox 360 stała się naturalnym wyborem konsumentów.

GramTV przedstawia:

Wypowiedzi Greenberga odnoszą się do wprowadzonej przez Sony obniżki ceny PlayStation 3, która miała miejsce w chwili wprowadzenia na rynek wersji Slim. Równocześnie swoją obniżkę przeprowadził Microsoft wycofując przy okazji z rynku model konsoli zwany Premium. W przypadku Sony nowy model konsoli i obniżka cen zaowocowały 999% wzrostem sprzedaży w samej tylko Wielkiej Brytanii. Konsola Microsoftu zanotowała zdecydowanie mniejszy, ale i tak zauważalny skok sprzedaży o 43%.

Dotychczas to Microsoft rozdawał karty w ilości tytułów na wyłączność. Jednak ten sezon świąteczny może należeć już do Sony, któremu szykuje się bardzo mocny zawodnik w postaci Uncharted 2. Na horyzoncie widać też więcej mocnych tytułów. Jednak jakby nie patrzeć na rywalizację platform Sony i Microsoftu, to i tak święta będą należeć do Nintendo.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
22/09/2009 14:40

Myślę, że Sony ma wreszcie szansę zbliżyć się ze sprzedażą do M$.O ile w 2008 różnica była znaczna (Xbox 360 sold more than 28 million units in 2008, beating the sale of Playstation 3 (PS3) by 8 million units) to w tym roku sprzedaż hardware powinna być bardzo zbliżona (nawet w software, gdzie xbox dominował, w tym roku dzięki dobrym exl. Sony powinno się wyrównać)Wyrównana rywalizacja jest dobra dla nas Graczy.Tyle jeśli chodzi o sprzęt HD, bo jeśli chodzi o konsole nikt nie zagrozi Wii.

Usunięty
Usunięty
22/09/2009 13:42

To ciekawe, że osoby na takiej pozycji w firmie gadają takie bzdury. Zazdrość ? Przecież to oczywiste, że cena to dla większości osób to zapora nie do przejścia. I obniżka cen miałaby nie przynieść długotrwałego wzrostu sprzedaży ? A niby dlaczego. Za wiele argumentów nie przytoczył, tak na prawdę żadnych nie przytoczył. Za to z pewnością pokazał jak posługiwać się odczuciami, nie faktami.Slim schodzi jak ciepłe bułeczki, nie tylko dzięki niższej cenie ale też świetnym tytułom, które mają wyjść w najbliższym czasie. Czyżby ten pan Greenberg zapomniał, że cena konsoli to nie wszystko ;>

Usunięty
Usunięty
22/09/2009 02:50

Przez pana Aarona G przemawia chyba zazdrość. "(...) wzrost zainteresowania (...)" - ciekawy eufemizm na prawie dziesięciokrotny wzrost sprzedaży PS3 :] A X360 nawet o połowę nie podskoczył.Sony wprowadziło mocno zmodyfikowaną konsolę, a MS tylko dyski zwiększa; nie dziwi więc fakt, że PS3 przegania w statystykach sprzedaży iksa. Uważam, że w tym roku już nie odda palmy pierwszeństwa.




Trwa Wczytywanie