NPD: Gracze ufają graczom

Patryk Purczyński
2009/09/16 09:28

Aż 41% graczy najbardziej polega na zasłyszanych opiniach na temat danego tytułu. Okazuje się, że najmniej pożytku wydawcom przynoszą reklamy internetowe i serwisy społecznościowe.

Dystrybutorzy gier niejednokrotnie prześcigają się w pomysłach na wypromowanie swego nowego tytułu. Ostatnimi czasy coraz większy nacisk kładzie się na zbudowanie wokół danej marki wiernej i licznej społeczności. Czy te działania rzeczywiście przekładają się na popularność poszczególnych gier? Według nowych badań firmy NPD - niekoniecznie. NPD: Gracze ufają graczom

Spółka badająca nastroje na rynku przeprowadziła badanie, z którego wynika, że do zakupu danego tytułu graczy najlepiej przekonują... inni gracze. Aż 41% użytkowników wierzy w zasłyszane opinie i to na ich podstawie decyduje o ewentualnym zakupie gry. Fani wirtualnej rozrywki lubią również przekonać się na własnej skórze, co oferuje dana produkcja. Aż 31% ankietowanych decyduje się na zakup gry po wypróbowaniu jej u znajomego.

Najmniej opłacalnymi drogami do podbicia serc konsumentów są reklamy prasowe i internetowe oraz sieciowe serwisy społecznościowe.

GramTV przedstawia:

Komentarze
25
Usunięty
Usunięty
16/09/2009 20:30

Goscie z NPD wywazaja otwarte drzwi takimi tekstami.Od dosc dawna juz wiadomo, ze opinia znajomych czy tez "wiarygodnych" uzytkownikow ma ogromne znaczenie na zakup danego produktu. A ze biznes to biznes, nie ma znaczenia, czy polecamy telefon, pralke, samochod, gume do zucia czy gre. Produkt jest produkt, a sztuka jest sztuka.Teze te zreszta potwierdza zachowanie samych handlowcow, ktorzy mniej lub bardziej nachalnie potrafia na roznych forach internetowych "zachwalac" sprzedawany przez siebie towar jako "anonimowi" i zadowoleni uzytkownicy.Inna sprawa jest fakt, ze w sytuacji gdy tylko 41% polega na opinii, to pozostale 59% musi polegac na innych elementach - w tym zapewne i reklamie. Co chyba nastraja jeszcze bardziej pesymistycznie.

Usunięty
Usunięty
16/09/2009 19:33

Ja jestem w tych procentach!

Usunięty
Usunięty
16/09/2009 16:07

Zawsze się kieruję opiniami graczy. W przeciwieństwie do czasopism czy portali gracze nie mają wyznaczonych terminów na wydanie opinii (deadlane, yeah), zwracają uwagę na to co ja i jak dotąd nigdy się nie zawiodłem na nich. Za to na tych pierwszych już coraz częściej się przejeżdżam.@Undertaker: to powodzenia w życiu. A i tak okaże się że to był sarkazm lub coś w ten deseń.




Trwa Wczytywanie