Czyżby nowy Tomb Raider?

Adam Wieczorek
2009/07/12 11:07
8
0

W świat wyciekły zdjęcia przedstawiające nowe przygody Lary Croft. Wygląda na to, że będziemy mieli do czynienia z powrotem do początków historii naszej bohaterki.

Eidos nie jest dobry w utrzymywaniu tajemnic. Świat obiegły już pierwsze zdjęcia z nowej odsłony cyklu Tomb Raider. Tym razem sprawcami przecieku jest portal Four Player Co-Op, który miał otrzymać poufne informacje od jednego z pracowników studia. Czyżby nowy Tomb Raider?

Wszystko wskazuje na to, że twórcy pokusili się o modny ostatnio motyw zerowania serii lub powrotu do korzeni. Dołączone do zdjęć opisy pozwalają wywnioskować, a raczej pozwalały, bo na prośbę producentów większość z nich usunięto z sieci, że gra będzie skupiać się na wczesnych przygodach młodej i niedoświadczonej Lary. Los rzuci ją na tajemniczą wyspę, gdzie będzie musiała walczyć o przetrwanie. Świat ma być zbudowany na zasadzie wielkiej piaskownicy, co jest pewnym novum w liniowej dotychczas serii. Zaimplementowany zostanie też nowy silnik walki, która ma być brutalniejsza i skupiać się na bezpośrednich starciach.

GramTV przedstawia:

Opublikowane zdjęcia wskazywały na wczesny proces koncepcyjny, gdyż zawierały pytania o to, który z przedstawionych aspektów nowego tytułu ma największe znaczenie. Spójrzmy zatem, jakie opcje rozważają twórcy:

  • Myśliwy i zwierzyna – unikaj, przechytrz, wykiwaj i zabij tajemniczych, polujących na Ciebie przeciwników.
  • Walka o przetrwanie – brutalnie atakuj lub broń się podczas ekscytujących pojedynków jeden na jednego.
  • Strategiczne bronie – uzyskaj przewagę w walce znajdując szeroki wachlarz broni do walki wręcz i z dystansu, od pistoletów przez karabiny po ostateczną broń łowcy – łuk.
  • Kreatywność – przystosuj się do tego co oferuje Ci wyspa. Wykorzystaj to co znajdziesz w otoczeniu. Wspinaj się po hakach i linach. Wycinaj przejścia w ścianie dżungli, aby odkryć nowe ścieżki i możliwości walki.
  • Swoboda ruchu – wspinaj się na pionowe klify, biegaj krawędzią przepaści, steruj w powietrzu, aby dokończyć źle wyliczony skok. Jest więcej niż jeden sposób na dotarcie do celu.
  • Spójny świat – zróżnicowana wyspa to otwarte pole działania pełne żywych istot i naturalnych zdarzeń uzupełnionych zmieniającą się dynamicznie pogodą.
  • Historia początków – nowa koncepcja cofnięcia czasu, aby pokazać transformację Lary w twardą bohaterkę, gdy odkrywa tajemnice z przeszłości wyspy.

Warto pamiętać, że nawet jeśli przecieki są prawdziwe, to do finałowej wersji gry wiele może się jeszcze zmienić. Na pewno nie pozostaną one bez echa, a reakcje graczy odpowiedzą na wiele twórczych wątpliwości. Miejmy nadzieję, że seria nie przekształci się w bijatykę z elementami eksploracji.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
12/07/2009 14:48

Znalazlem ciekawa notke na CDA ;]Historia ma zaczynać się od morskiej katastrofy, po której młoda i niedoświadczona (ekhm...) Lara Croft trafia na opuszczoną wyspę u wybrzeży Japonii. Na wyspie panuje dziwny, mroczny klimat, a choć początkowo panna Croft nie widzi żadnych mieszkańców z oddali (i z ciemności) dochodzą ją tajemnicze, przerażające odgłosy. Koniec końców dziewczyna będzie musiała odkryć tajemnicę wyspy, schodząc do ukrytych pod jej powierzchnią starożytnych grobowców.No w sumie.. nawet faine to moze byc ale.. lepiej nie kraczyc bo moze nawet kapitalnie gra wyjdzie ;]

Kafar
Gramowicz
12/07/2009 13:47

Ile razy ja słyszałem przed każdą kolejną częścią że ona wraca do korzeni.. i co? ściągnelii system kierowania z prince of persia (wspinanie się itp. itd.) i oczekiwali sukcesu.

Usunięty
Usunięty
12/07/2009 11:57

"/.../ Wygląda na to, że będziemy mieli do czynienia z powrotem do początków naszej bohaterki."Grzech, zdanie ma sens, gdyż wiemy, że chodzi o początki PRZYGÓD naszej bohaterki. Zastosowano tak zwaną metonimię :-)Oczywiście, że słowo "przygód" by się przydało, ale nie demonizujmy."Metonimia (zamiennia) to w literaturze środek stylistyczny mająca na celu zastąpienie nazwy jakiegoś przedmiotu lub zjawiska nazwą innego, pozostającego z nim w uchwytnej zależności. Jednak z figury tej korzysta się także często w codziennym języku."




Trwa Wczytywanie