Eidos nie jest dobry w utrzymywaniu tajemnic. Świat obiegły już pierwsze zdjęcia z nowej odsłony cyklu Tomb Raider. Tym razem sprawcami przecieku jest portal Four Player Co-Op, który miał otrzymać poufne informacje od jednego z pracowników studia.
Wszystko wskazuje na to, że twórcy pokusili się o modny ostatnio motyw zerowania serii lub powrotu do korzeni. Dołączone do zdjęć opisy pozwalają wywnioskować, a raczej pozwalały, bo na prośbę producentów większość z nich usunięto z sieci, że gra będzie skupiać się na wczesnych przygodach młodej i niedoświadczonej Lary. Los rzuci ją na tajemniczą wyspę, gdzie będzie musiała walczyć o przetrwanie. Świat ma być zbudowany na zasadzie wielkiej piaskownicy, co jest pewnym novum w liniowej dotychczas serii. Zaimplementowany zostanie też nowy silnik walki, która ma być brutalniejsza i skupiać się na bezpośrednich starciach.
Opublikowane zdjęcia wskazywały na wczesny proces koncepcyjny, gdyż zawierały pytania o to, który z przedstawionych aspektów nowego tytułu ma największe znaczenie. Spójrzmy zatem, jakie opcje rozważają twórcy:
- Myśliwy i zwierzyna – unikaj, przechytrz, wykiwaj i zabij tajemniczych, polujących na Ciebie przeciwników.
- Walka o przetrwanie – brutalnie atakuj lub broń się podczas ekscytujących pojedynków jeden na jednego.
- Strategiczne bronie – uzyskaj przewagę w walce znajdując szeroki wachlarz broni do walki wręcz i z dystansu, od pistoletów przez karabiny po ostateczną broń łowcy – łuk.
- Kreatywność – przystosuj się do tego co oferuje Ci wyspa. Wykorzystaj to co znajdziesz w otoczeniu. Wspinaj się po hakach i linach. Wycinaj przejścia w ścianie dżungli, aby odkryć nowe ścieżki i możliwości walki.
- Swoboda ruchu – wspinaj się na pionowe klify, biegaj krawędzią przepaści, steruj w powietrzu, aby dokończyć źle wyliczony skok. Jest więcej niż jeden sposób na dotarcie do celu.
- Spójny świat – zróżnicowana wyspa to otwarte pole działania pełne żywych istot i naturalnych zdarzeń uzupełnionych zmieniającą się dynamicznie pogodą.
- Historia początków – nowa koncepcja cofnięcia czasu, aby pokazać transformację Lary w twardą bohaterkę, gdy odkrywa tajemnice z przeszłości wyspy.
Warto pamiętać, że nawet jeśli przecieki są prawdziwe, to do finałowej wersji gry wiele może się jeszcze zmienić. Na pewno nie pozostaną one bez echa, a reakcje graczy odpowiedzą na wiele twórczych wątpliwości. Miejmy nadzieję, że seria nie przekształci się w bijatykę z elementami eksploracji.