Na stronie internetowej amerykańskiej gazety The Seattle Times ukazał się rozbudowany artykuł o studiu Bungie i jego obecnych projektach, skupiający się na dodatku Halo 3: ODST i ujawniający kilka nowych informacji na jego temat. Na początek - struktura gry. "Wykonujemy porządną robotę w kwestii jej zróżnicowania, wprowadzamy nieco nieliniowości i wolnej eksploracji" - powiedział Joseph Staten, dyrektor kreatywny ODST.

"To również historia pełna tajemnic, jest więc w niej znacznie więcej poszukiwania wskazówek i rozwiązywania zagadek niż w innych grach tego typu. Nic nie odchodzi zbyt daleko od sprawdzonej, klasycznej formuły Halo, ale zdecydowanie postanowiliśmy troszkę zaryzykować i dać upust kreatywności" - kontynuował Joseph.
Bungie ujawniło też co nieco na temat dialogów. Relacje między postaciami mają być tajemnicze, intrygujące i tworzyć ciężki, thrillerowy klimat. Jako przykład podano tutaj rozmowy między dowódcą oddziału gracza, Buckiem, a Veronicą - wyższym rangą oficerem komunikującym się z nim na odległość.
Plus, ciekawostka: studio zastanawia się nad użyciem Natala - technologii wykrywania ruchu Microsoftu pokazanej publicznie po raz pierwszy na tegorocznych E3 - w kolejnym projekcie, czyli Halo: Reach. Staten uważa, że ta nowinka może bardzo dobrze współpracować z tym tytułem, ale żadne konkretne decyzje na razie nie zostały podjęte (albo Bungie się do nich jeszcze nie przyznaje).