Baldur's Gate miał ukazać się na konsoli PlayStation

Adam "Harpen" Berlik
2010/01/04 11:15

Baldur's Gate był tworzony na PlayStation przez firmę Runecraft i zajmował trzy płyty CD. Ostatecznie, jak wiadomo, gra ukazała się wyłącznie na PC.

Pierwsza część kultowej gry z gatunku RPG o nazwie Baldur's Gate miała ukazać się także na konsoli PlayStation pierwszej generacji, lecz ostatecznie gra zadebiutowała wyłącznie na PC. W internecie pojawiła się galeria zrzutów ekranowych ze wspomnianej produkcji w wersji na PS, a na łamach serwisu YouTube można znaleźć materiały wideo, prezentujące fragmenty rozgrywki. Baldur's Gate miał ukazać się na konsoli PlayStation

Baldur's Gate na PlayStation był tworzony przez firmę Runecraft, a jego wydaniem miał zająć się Interplay. Warto dodać, że gra zajmowała trzy płyty CD. Światowa premiera Baldur's Gate na PC odbyła się w grudniu 1998, a pół roku później gra pojawiła się w naszym kraju w pełnej polskiej wersji językowej.

GramTV przedstawia:

Komentarze
35
Vojtas
Gramowicz
04/01/2010 21:41
Dnia 04.01.2010 o 20:26, Lordpilot napisał:

np. Railroad Tycoon 2 albo Civilization 2.

Dnia 04.01.2010 o 20:26, Lordpilot napisał:

W wypadku strategii to jednak lepiej sprawdza się duet klawa+mysz. BTW - ja jednak nie pisałbym tak wprost że te gry tak się na PSX "minęły z publiką" nie mająć żadnych danych sprzedaży, bo zalatuje to propagandą ;-)

Myślę, że BG w formie podobnej do PC (lub podobnej), byłby stratą kasy dla wydawcy - tego typu gra musi zostać zaprojektowana od razu z założeniem multiplatformowości (lub konsolowej wyłączności) - sterowanie to jeden z powodów, ale są jeszcze inne np. złożoność rozgrywki, grupa odbiorów itd. Wniosek wysuwam właśnie na podstawie wielkości sprzedaży strategii i klasycznych RTS-ów typu StarCraft - to produkcje złożone, a nie jakieś tam kółko i krzyżyk, nawet 3D. ;) RPG pokroju BG jest naprawdę skomplikowaną grą niemal pod każdym względem - a tu jeszcze trzeba by się chrzanić ze sterowaniem i całym interfejsem.

Dnia 04.01.2010 o 20:26, Lordpilot napisał:

Choć oczywiscie bez problemu jestem w stanie uwierzyć że na PC zeszły o niebo lepiej - raz była to natywna platforma, dwa - sterowanie. Strategie na padzie to jednak jest masakra. Wiem, bo próbowałem ;-)

No właśnie. A mimo to deweloperzy z uporem mańjaka próbują dostosować RTS-y pod pada. Pad w tym wypadku jest IMO ślepą uliczką. To musiałby być inny kontroler. Wśród użytkowników konsol jakieś zapotrzebowanie na strategie jednak jest, co pokazuje choćby sukces Civ Revolution. Pytanie jak duży jest ten popyt.

Usunięty
Usunięty
04/01/2010 21:36

Tylko mi te screeny skojarzyły się ze starymi Final Fantasy? ;PBaldur''s Gate: Dark Alliance oraz Baldur''s Gate: Dark Alliance 2 na PS2 - oba tytuły zaskoczyły mnie w 2009 roku. (ponieważ, wstyd się przyznać, ale dopiero ostatnio je odkryłem). Mam lekką pianę, że anulowali Dark Alliance 3 (ending DA 2 - jak nic zapowiedź DA 3). Na szczęscie ta sama firma stworzyła od razu po anulowaniu dwie części w uniwersum Everquesta - Champions of Norrath oraz Champions: Return to Arms. Z tego, co widziałem z gameplay''ów, uważam je za nieoficjalne DA 3 i DA 4. ;)

Usunięty
Usunięty
04/01/2010 20:43

Tego BG znaczy się




Trwa Wczytywanie