Dlaczego nie będzie Metro 2033 na PS3?

Adam Wieczorek
2010/02/25 20:00

Twórcy gry Metro 2033 stwierdzili, że brak wersji gry na PlayStation 3 jest decyzją marketingową. Silnik gry był testowany też na tej platformie.

Podczas londyńskiej imprezy promującej zarówno książkę, jak i grę Metro 2033, producent gry ujawnił, że nie ma powodu, dla którego nie działałaby na PlayStation 3. Decyzja o braku wersji na konsolę Sony zapadła na poziomie wydawcy, i nie należała do twórców. Podobno silnik 4A radzi sobie na sprzęcie Sony doskonale.

Decyzja o braku wersji na PS3 była prawdopodobnie marketingowa. Nie miałem na nią wpływu. Dla potrzeb silnika 4A wykonaliśmy sporo wstępnych prac na PS3, aby sprawdzić architekturę sprzętu.

Wiele wstępnych prototypów pochodzi z wersji PS3. Musicie spytać kogoś z szefostwa działu finansowego THQ, dlaczego nie dostaliśmy zielonego światła na wersję PS3. Nie ma powodu, aby silnik nie działał na PS3.

GramTV przedstawia:

Twórcy podkreślili też, że w przyszłości silnik 4A będzie mógł obsługiwać gry na konsolę Sony. Tymczasem Metro 2033 trafi do sprzedaży w marcu. W Polsce doczekamy się kinowej wersji gry (rosyjska ścieżka dźwiękowa, polskie napisy) na PC. Posiadacze konsol Xbox 360 dostaną angielską wersję.

W naszym sklepie można zamawiać kolekcjonerską edycję Metro 2033 na PC. Zachęcamy także do zapoznania się z wrażeniami z prezentacji tego tytułu. Wczoraj do księgarń w Polsce trafiła książka Dymitrija Głuhowskiego, która jest podstawą gry.

Komentarze
27
Usunięty
Usunięty
26/02/2010 23:13
Dnia 26.02.2010 o 22:30, EmperorKaligula napisał:

wez poprawke na to co pisze Principes ;) W DX9 bedziesz mial od cholery wiecej FPSow niz na DX11 (optymalne) a ten mi do grania wystarczy :)

Z tym może być różnie. Pamiętam jak grałem w Far Cry 2 na dx9 i minimalnie przycinało (większość ustawień na very high tylko cienie na high). Za to kiedy odpaliłem na Viście (dx10) szok, gra działała na full detalach z anty-aliasingiem przy natywnej rozdzielczości ze stałym fps ok. 40 klatek :D

Usunięty
Usunięty
26/02/2010 22:30
Dnia 26.02.2010 o 18:36, Pomidor napisał:

Nie popłakałem się, tylko jestem wkurzony bo prawdopodobnie dostaniemy po raz kolejny niedorobiony port. Na screenach gra nie wygląda jakoś super okazale, a optymalne wymagania przysparzają o krwawą biegunkę... Ja przy GTA IV myślałem że odpali, i rzeczywiście odpaliło, ale z średnim fps wynoszącym około 19 klatek przy średnio-niskich detalach w rozdzielczości 800x600. Jeżeli takie coś Cię satysfakcjonuje to OK, ale mam dość tej olewki PC''tów. Poza tym wątpię żeby M$ zyskał wielu klientów tym tytułem...

wez poprawke na to co pisze Principes ;) W DX9 bedziesz mial od cholery wiecej FPSow niz na DX11 (optymalne) a ten mi do grania wystarczy :) Ja poki co olewki PCtow nie stwierdzam, jest ciagle w co pograc :) A w M2033 napewno zagram :)

Usunięty
Usunięty
26/02/2010 19:07
Dnia 26.02.2010 o 18:36, Pomidor napisał:

Nie popłakałem się, tylko jestem wkurzony bo prawdopodobnie dostaniemy po raz kolejny niedorobiony port. Na screenach gra nie wygląda jakoś super okazale, a optymalne wymagania przysparzają o krwawą biegunkę...

Optymalne = z włączonym trybem DX11 i masą bajerów "dla entuzjastów".Nie panikuj.




Trwa Wczytywanie