Notch: Minecraft został wydany "w odpowiednim momencie"

Igor Wiśniewski
2011/02/21 18:20

Minecraft to bez wątpienia fenomen ubiegłego roku. Czysty sandbox, grafika rodem z lat osiemdziesiątych, wciąż w fazie produkcji, a sprzedał się już lepiej niż wiele ukończonych tytułów. Ojciec gry mówi o przyczynach sukcesu.

Markus “Notch” Persson, twórca Minecraft, twierdzi, iż jednym z powodów sukcesu było wydanie gry "w odpowiednim czasie". Przyznaje, że sam wielokrotnie analizował przyczyny, dla których jego gra stała się tak popularna, za każdym razem dochodząc do nieco innych wniosków. Jednym miałby być fakt, iż oglądanie filmików pokazujących pomysłowe budowle z gry jest interesujące, ludzie sami chcieli spróbować stworzyć coś własnego. Innym czynnikiem mogła być losowość w generowaniu świata, czyniąca każdą rozgrywkę bardziej osobistą i zachęcająca do dzielenia się wrażeniami z zabawy. Jednak według Notcha najważniejszy był odpowiedni moment rozpoczęcia sprzedaży gry.

Notch: Minecraft został wydany

GramTV przedstawia:

"Nie mogę zaprzeczyć, że bardzo ważnym czynnikiem jest fakt, iż udało mi się wydać odpowiednią grę w odpowiednim czasie, kiedy ludzie zaczęli widzieć sens w płaceniu za gry indie."

Najpewniej sukces Minecraft to wypadkowa kilku czynników. A także odrobiny szczęścia.

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
22/02/2011 20:31

Bzdura minecraft nie miał szczęścia tylko po prostu rynek jest przesycony bezmózgowymi grami a niektórzy ludzie chcą czegoś więcej i jak widać nawet uboga grafika im nie straszna.To, że ktoś określa sukces tej gry fenomenem pokazuje tylko, że nie ma bladego pojęcia czego chcą gracze.

Usunięty
Usunięty
22/02/2011 16:08
Dnia 22.02.2011 o 09:15, mr-nadol napisał:

Gdyby wszyscy producenci Indie mieli takie szczęście..

To każda gra byłaby shitem.

mr-nadol
Gramowicz
22/02/2011 09:15

Gdyby wszyscy producenci Indie mieli takie szczęście..




Trwa Wczytywanie