Paradox zapowiada strategię Sengoku! Jest pierwszy trailer gry

Grzegorz Bonter
2011/02/28 19:16

Studio Paradox Interactive ujawniło swój kolejny projekt - Sengoku. Strategia osadzona w realiach feudalnej Japonii.

Paradox zapowiada strategię Sengoku! Jest pierwszy trailer gry

Studio Paradox Interactive jeszcze przed Game Developers Conference zapowiadało, że ma zamiar ujawnić jakiś tajemniczy projekt. Tym projektem okazało się Sengoku - strategia, która na pierwszy rzut oka przypomina "Japan Universalis".

Jest rok 1467, czasy feudalnej Japonii. Władza Shogunów Ashikaga upadła. Kraj został podzielony na drobne prowincje i to od gracza zależy, czy uda mu się przejąć kontrolę nad całym Imperium Wschodzącego Słońca. Droga do tego celu nie wiedzie tylko poprzez konflikty zbrojne. Konieczne będzie również nawiązywanie kontaktów dyplomatycznych z obcymi krajami. Jednak jeżeli już dojdzie do rękoczynów, to w bój pójdą oddziały nie tylko wiernych Samurajów, ale możliwe będzie również wynajęcie wsparcia klanów Ninja!

GramTV przedstawia:

Data premiery nie została ujawniona, ale poniżej możecie zobaczyć pierwszy trailer Sengoku:

Komentarze
34
Usunięty
Usunięty
05/03/2011 22:15
Dnia 01.03.2011 o 00:09, Snake08 napisał:

Tak, był. I mówi to zwykły, szary internauta, który dwa miesiące grał w SC1 (w SC2 tydzień). Nie biorę poprawki na żadne oceny, bo gram w to, co MI przypadnie do gustu, a nie losowym recenzentom. Jeśli spojrzy się na wartości, które wyznaję, to SC2 jest jedynie bardzo ostrożnie odgrzanym kotletem. Pod żadnym względem nie jest rewolucją ani w skali gatunku, ani nawet w zasięgu swojej serii. Na muzykę, niestety, nie zwróciłem uwagi grając w SC2, a tej z SC1 też już nie pamiętam. W tym wypadku przyjmuję, że była dobra. Nie świetna, nie beznadziejna. Po prostu nie przeszkadzała mi, więc była ot, dobra. Na tej samej zasadzie jak muzyka z radio. Kiedyś słyszałem gitarowy cover któregoś z terrańskich utworów z SC1 i zrobił na mnie duże wrażenie. No i ten edytor. Jestem przeciętnym anonimowcem sieciowym, nie obdarzonym ponadprzeciętną wyobraźnią, więc jeśli w ogóle kiedykolwiek odpaliłem edytor, w którejkolwiek części SC, to prawdopodobnie byłem pijany i nie trafiłem w odpowiednią ikonkę. Proszę, nie odbierz tego posta jako ataku na Ciebie, próby wyśmiania Cię, ani niczego w jakikolwiek sposób negatywnego. Po prostu poczułem potrzebę napisania tego po przeczytaniu Twojej wypowiedzi. Asekuruję się tak, bo nigdy nie wiadomo jak człowiek zareaguje. Wolę się zabezpieczyć zawczasu.

Trochę późno odpisuję - jakoś nie sprawdzałem odpowiedzi na forum, ale co tam ;)Co do ocen, to pisałem o własnych ocenach graczy, a nie o żadnych recenzjach czy czymś podobnym, zwłaszcza że nikt tytułów sprzed lat nie recenzuje więc ten efekt tym bardziej ocen branżowych by nie dotyczył. Chodzi jedynie o dodawanie przez ludzi plusów i usuwanie minusów ze wspomnień, dlatego na starcie nowa gra musi się mierzyć z fałszywym obrazem ideału. Od dawna znana strategia obronna ludzkiego mózgu.Co do rewolucyjności SC2 to przecież wyraźnie napisałem, że nie jest bardziej rewolucyjny od SC, ale że ogólnie jest lepszy. Pozwól, że posłużę się prostym porównaniem, żebyś wiedział o co mi chodzi - jeżeli zwiększamy jakąś wartość z 0 do 8, a później z 8 do 10, to oczywiście pierwszy przyrost był większy (czyt. rewolucyjność), ale ogółem 10 jest większe od 8 (czyt. poziom gry).Jest kilka scenariuszów rozwoju sequela, może być np w wartościach absolutnych gorszy (CoD:WaW i CoD:MW) , może być lepszy, ale mniej rewolucyjny (np. Fallout 2 i Fallout) i może być lepszy i bardziej rewolucyjny (np. Half-Life 2 i Half-Life). Starcraft 2 należy po prostu do tej drugiej grupy, charakterystyczne jest to że trafiają do niej gry które są udanymi następcami wielkich gier, przez co trudno przebić ich rewolucyjność jednocześnie zostając w tym samym gatunku gry (patrz WoW i W3, teoretycznie WoW to kontynuacja W3, ale tak daleko odchodząca od koncepcji, że możliwe ze W4 kiedyś powstanie).W sumie to nie wiem nawet na czym opierasz zdanie, że SC2 jest gorszy od 1, bo i kampania jest bardziej zróżnicowana i ciekawie zrobiony motyw z Hyperionem, na którym prowadzimy badania, wprowadzamy ulepszenia, werbujemy najemników, poznajemy historie postaci itd. Do tego świetnie zrobiony MP i w sumie jedyną wadą, która tak naprawdę dotyczy drobnego ułamka graczy jest brak LANa, ale graczom na turniejach jakoś to widocznie nie przeszkadza.Znacznie poprawione AI łącznie ze znajdowaniem ścieżek przez jednostki zwłaszcza w grupach (dość irytujące w SC, w SC2 to po prostu poezja), usprawnione wykorzystywanie umiejętności i naprawdę masa mniejszych i większych usprawnień, które są jak szlify na diamencie.Aha no i co do edytora, to znowu się nie zrozumieliśmy. Nie mówię, że TY masz robić mapy, bo zresztą podobnie też wiele w edytorze zrobić nie potrafię, a w dodatku nie mam na to tyle czasu i chęci (zwłaszcza że niektóre mapy powstają miesiącami). Chodzi o to, że takich ludzi są tysiące, a my za darmo możemy w ich dzieła grać.Jeżeli masz SC2 (a skoro grałeś tydzień, to zakładam że masz, bo się do konta przypisuje ;)), to naprawdę daj grze drugą szansę i zrób tak: tryb wieloosobowy -> gry niestandardowe -> wybierz coś co Ci się może spodobać -> pobierz mapę przyciskiem pod minimapą (kilka sekund) -> odpal w trybie pojedynczego gracza -> ogarnij o co w niej chodzi -> odpal w MP -> profit ;) Polecam na początek Starjeweled, Left 2 Die i Ship Battles, zobaczysz wtedy to co naprawdę oferuje nowy Starcraft ;)

Usunięty
Usunięty
04/03/2011 12:07

Sengoku Basara mi od razu na myśl przyszło... ;DBardzo dobrze, że gier osadzonych w tym okresie przybywa.

Usunięty
Usunięty
03/03/2011 19:06
Dnia 28.02.2011 o 19:45, Casprov napisał:

Son Goku - > Sengoku? xD. Tak czy owak, mało ambitna nazwa ..

A może to coś oznacza? Może to nazwa okresu historycznego? Zobaczmy...<google> O faktycznie. Ktoś tutaj wyszedł na ignoranta.




Trwa Wczytywanie