Marka Halo nie zniknie z rynku przynajmniej do 2015 roku, nawet mimo faktu, że jej dotychczasowi twórcy, Bungie Studios, nie pracują już dla Microsoftu. Takich zapewnień udzielił swego czasu Frank O'Connor z 343 Industries. Aby gracze mogli się jednak cieszyć z kolejnej odsłony słynnej serii, potrzebne są odpowiednie zasoby ludzkie.
Microsoft stara się tę kwestię rozwiązać, ogłaszając poszukiwania 12 projektantów rozmaitych elementów projektu - od animacji, przez aspekty techniczne, aż po multiplayer. Gigant z Redmond zaznacza, że zależy mu nie tylko na talencie kandydatów, ale także na tym, by byli oni "zapalonymi miłośnikami marki Halo". Aplikanci muszą wykazać, że mieli do czynienia ze wszystkimi grami, a także dużo rozmyślali o całej serii.Trudno się dziwić takiemu podejściu. Wszak najlepsze tytuły robią gracze dla graczy.