10 tysięcy dolarów za grę

Domek
2007/03/05 18:42

Microsoft ogłosił konkurs na grę, stworzoną przy użyciu udostępnionego pod koniec zeszłego roku zestawu narzędzi XNA Game Studio Express. Do wygrania jest 10 tysięcy dolarów.

XNA Game Studio Express to zestaw narzędzi, udostępniony przez Microsoft w grudniu 2006. Umożliwia programistom-hobbystom i niewielkim, niezależnym zespołom developerskim na próbowanie swoich sił w tworzeniu gier pod Windows i - za opłatą wysokości 99 euro rocznie - Xboksa 360. Teraz zaś gigant z Redmond postanowił dać domorosłym twórcom drobną motywację do pracy. 10 tysięcy dolarów za grę

W ramach konkursu, organizowanego pod hasłem Dream-Build-Play, należy stworzyć i przesłać Microsoftowi grę, stworzoną przy pomocy narzędzi XNA Game Studio Express. Najlepszy projekt zostanie wyróżniony nagrodą pieniężną wysokości 10 tysięcy dolarów i publikacją produkcji w systemie Xbox Live Arcade. Konkurs potrwa do 2 lipca.

Zanim jednak bojowo nastawieni programiści będą mogli ruszyć do wyścigu po nagrodę, odbędzie się rozgrzewka. W jej ramach należy wykonać własną przeróbkę gry Spacewar (na X360 lub PC), dołączonej jako przykład do wspomnianego zestawu narzędzi. Autorzy 5 najciekawszych prac otrzymają po 500 dolarów. Więcej szczegółów można znaleźć pod tym adresem.

GramTV przedstawia:

Aktywizowanie zdolnych amatorów? Chyba trudno mieć coś przeciwko! Jasne, to Microsoft, trudno się więc po nich spodziewać bezinteresowności, ale tak czy inaczej pomysł jest przedni.

Komentarze
28
Usunięty
Usunięty
06/03/2007 11:38

>Zanim jednak bojowo nastawieni programiści będą mogli ruszyć do wyścigu po nagrodę, odbędzie się rozgrzewka.Nie rozgrzewka się nie odbędzie - rozgrzewka już się odbyła! Informacje o wynikach podano wczoraj (czyli w dniu tej informacji). Dzisiaj podałem tą informację na xna.pl.Wystarczyło zapytać ;)

Olamagato
Gramowicz
06/03/2007 01:12

Tu nie chodzi o kasę, nie o kasę w skali jakiej sobie wyobrażacie. Tu nie chodzi o głupie 10 kawałków, tu nie chodzi nawet o milion dolarów. Ten zestaw narzędzi do robienia gier, to dla Microsoftu potencjalna kasa rzędu miliarda dolarów.Dokładnie chodzi tu o przygotowane zagrabionego pola pod nowe gry dla Visty i Xboxa. Ten zestaw narzędzi, to nic innego jak przyzwyczajacz dla młodych producentów gfier, którzy za 10-20 lat będą się liczyć na rynku. Gra więc idzie o kolejne lata dominacji i ogromne pieniądze. Prawdziwa konkurencja będzie wkrótce o najlepszą platformę do robienia gier. Przyszłością gier jest zunifikowany silnik. To co dzisiaj wymyśla się modyfikując kolejne silniki wspaniałych gier, które już odniosły sukces w przyszłości będzie czymś takim jak biblioteka standardowa. Nowe gry będą używały grafiki 3D w taki sam sposób jak ostatnie gry 2D używały planów płaskich - developerzy w ogóle nie bedą się zajmować problemami fizyki w grze, szczegółami generowania obrazu 3D, ani podstawami animacji. To wszystko będzie już gotowe do użycia lub bardzo łatwego modyfikowania. Tym właśnie w założeniu ma być DirectX10 i w przyszłości 11. Czymś w rodzaju standardowego API dla gier. Za kilka lat po znacznym ulepszeniu tych narzędzi, które dostępne są dzisiaj, uczniowie liceów będą zdolni w pojedynkę stworzyć w pół roku grę, o stopniu komplikacji podobnym, do dzisiejszych premier robionych zespołami kilkudziesięcioosobowymi przez dwa lata. Prawdopodobnie wtedy pakiety do projektowania profesjonalnie wyglądających gier będą tak popularne wśród studentów i uczniów jak obecnie różnego rodzaju buildery służące do robienia różnorodnych programów.I ktoś w Microsofcie już o tym wie. Chociaż jak zwykle pierwszy na to wpadł ktoś inny (konkretnie Crytek).

Usunięty
Usunięty
06/03/2007 00:42

Microsoft wyda 10 000 na nagrodę a zarobi kilka razy tyle na sprzedaży tej gry, mają głowę do interesów




Trwa Wczytywanie