Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - milion niebawem pęknie

Patryk Purczyński
2011/08/29 11:21

Mamy pierwsze oficjalne wyniki sprzedaży Wiedźmina 2. Gra sprzedaje się lepiej od pierwszej części, a przedstawiciele CD Projekt RED nie kryją zadowolenia.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - milion niebawem pęknie

949 355 - dokładnie tyle egzemplarzy Wiedźmina 2 zakupili gracze. Wyniki obejmują pięć pierwszych tygodni sprzedaży wersji pudełkowej i 14 tygodni sprzedaży elektronicznej. Biorąc zatem pod uwagę fakt, że do rezultatu nie została włączona sprzedaż sklepowa z lipca i sierpnia, można śmiało zakładać, że polski RPG już przekroczył magiczną barierę miliona sprzedanych kopii.

- Oceniamy, że Wiedźmin 2 odniósł sukces zarówno artystyczny, jak i komercyjny - mówi Marcin Iwiński z zarządu spółki CD Projekt RED SA, którego cytuje bankier.pl. - Spodziewamy się, że sprzedaż drugiej części będzie o 30% lepsza niż pierwszej. Pierwsze wyniki potwierdzają te oczekiwania - dodaje. W istocie, na tym samym etapie pierwszy Wiedźmin mógł się pochwalić wynikiem o 24 proc. gorszym od swojej kontynuacji.

GramTV przedstawia:

Warto przy tym zaznaczyć, że sprzedaż w formie cyfrowej ma około 20-procentowy wkład do dotychczasowego rezultatu. Już wkrótce liczba sprzedanych egzemplarzy może gwałtownie wzrosnąć - CD Projekt planuje bowiem wydać we wrześniu Wiedźmina 2 w wersji 2.0.

Dodajmy, że Wiedźmin był bliski dobicia do dwóch milionów sprzedanych egzemplarzy, ukazując się wyłącznie na PC. Jeśli zatem przewidywania wydawcy się sprawdzą, Zabójcy Królów może osiągnąć poziom nawet 2,5 miliona rozprowadzonych sztuk. Nie zapominajmy też, że na początku przyszłego roku gra ukaże się na Xboksie 360, co tylko poprawi jej rynkowe wyniki.

Komentarze
91
tatarinho
Gramowicz
01/09/2011 23:18

Cegiełkę dołożylem odrazu w dzień premiery, lecąc szybciutko po otwarciu do Empiku;PSwoją drogą, data premiery W2 to był 17 maja tak? To 18 maja pisałem maturę z chemii:P Pozdrowienia dla mamy, która myślała, że jej syn uczy się pilnie do egzaminu;]P.S Chociaż w sumie robienie jaskółki czy wilgi w wiedźminie to też swojego rodzaju chemia nie?:D

Usunięty
Usunięty
01/09/2011 20:49

Widać ze dobrze odebrana gra an świecie. 2 miliony do końca roku padnie tak sadze.Jak dla mnie gra w tym roku raczej nie ma zadnej konkurencji, raczej konkurencja jest dnem.

Vojtas
Gramowicz
01/09/2011 01:54
Dnia 01.09.2011 o 00:13, akodo_ryu napisał:

Nie, nie trzeba sprzedawać w grubych milionach, ale milion jak na produkcję AAA to dużo nie jest.

Przedmówcy powiedzieli już niemal wszystko - ja tylko dodam, że dla dewelopera i wydawcy liczy się bilans - plan minimum to zwrot kosztów, a wszystko co znajdzie się ponad kreską można uznać już za mniejsze lub większe zwycięstwo. Wielu graczy nie zdaje sobie sprawy, jak mało jest gier, które w podsumowaniach księgowych wychodzą na zero. Liczba sprzedanych kopii oczywiście dużo bardziej działa na wyobraźnię publiczności, ale to nie ona się tak naprawdę liczy. Na mnie dużo większe wrażenie zrobił sukces GOG-a - 23% w dystrybucji cyfrowej. Skasował takich potentatów jak Direct-2-Drive czy Gamersgate, a chodzi przecież o niszową platformę zajmującą się retro-gamingiem.

Dnia 01.09.2011 o 00:13, akodo_ryu napisał:

Przypuszczam, że biorąc pod uwagę stosunkową niezależność wyszli na tym na swoje, ale kokosów na pewno nie zarobili (nie, milion złotych w tej branży to nie jest dużo - ot, kilka miesięcy pensji dla pracowników, o zakupie technologii i innych kosztach nie wspominając).

O ile się nie mylę po pierwszym półroczu ma 20 mln zł zysku netto. Z tego 19 mln pochodzi właśnie z W2. CDPR już w tej chwili jest na plusie z W2, a więc plan minimum został osiągnięty.




Trwa Wczytywanie