Czym jest D'jinni - wideoprezentacja wiedźmińskiego edytora

PlushowyMisio
2008/04/21 15:50

Niespełna dwa tygodnie temu zadebiutował w sieci edytor modów do Wiedźmina. Poprosiliśmy Kasię "Thilnenn" Kuczyczyńską z CD Projekt RED, aby opowiedziała co nieco o tym programie.

D'jinni to narzędzie, które posłużyło twórcom do stworzenia Wiedźmina. Przy premierze gry zapowiedziano, że zostanie ono udostępnione graczom, aby mogli opracowywać własne mody i przygody.

Poprosiliśmy Kasię Kuczyńską z CD Projekt RED, aby przybliżyła bardziej ten edytor i opowiedziała o jego możliwościach. Kasia "Thilnenn" Kuczyńska jest Konsulem na naszym forum. Jeśli będziecie chcieli zadać jej pytania dotyczące D'jinniego i samego Wiedźmina, to zapraszamy do tego wątku.

GramTV przedstawia:

Komentarze
77
Usunięty
Usunięty
23/04/2008 01:04
Dnia 22.04.2008 o 23:14, Seldon napisał:

> najwyżej dorobisz w 3DStudioMax Czyżby Autodesk zmienił politykę cenową ??

Nie wiem jaka jest teraz cena 3DS Max, ale chyba wciąż można pobrać 30-dniowego darmowego triala? Zresztą są chyba na gram.pl osoby zajmujące się grafiką, więc pełniaka pewnie parę osób ma. Jeżeli ktoś by czegoś do moda potrzebował, to nawet nie mając pełnej wersji mógłby kogoś poprosić o pomoc, bo w końcu mody i tak są plusem dla wszystkich graczy, a tworzenie modów przez grupy czy nawet osoby znające się tylko z sieci jest obecnie normą, więc nie każdy współtworzący modyfikację musi być artystą od grafiki 3D, a większość modów do Wiedźmina i tak pewnie wielu importowanych modeli wymagać nie będzie, bo będą głównie różnić się zadaniami, czy historią. Zresztą są też inne programy do tworzenia i obróbki grafiki 3D, więc tak strasznie nie jest.kreve

Dnia 22.04.2008 o 23:14, Seldon napisał:

Pożyjemy zobaczymy - czas pokaże kto ma rację

Masz rację, że większość modów pewnie zostanie zrobionych przez grupy znające się na rzeczy, ale to do czego się odnosiłem, to fragment: "bo skoro trzeba większość levelu robić w profesjonalnym edytorze grafiki to zajmie to masę czasu". Myślę po prostu, że większość modów nie będzie zbytnio odbiegać od tego co domyślnie oferuje sam edytor. Czasem jakiś pojedynczy model np broń albo jakiś przedmiot zostanie zaimportowany jak komuś będzie się chciało takowy tworzyć, ale chyba większość skupi się na przeróbce fabuły i zadań, a nie na całkowitej modyfikacji terenu, modeli postaci itd.

Usunięty
Usunięty
22/04/2008 23:14
Dnia 22.04.2008 o 11:24, ROTFL napisał:

najwyżej dorobisz w 3DStudioMax

Czyżby Autodesk zmienił politykę cenową ??

Dnia 22.04.2008 o 11:24, ROTFL napisał:

innym programie do 3D

Tu podobno Blender jest całkiem przyjemny ale piszę "podobno", bo w grafice 3D generalnie nie siedzę.

Usunięty
Usunięty
22/04/2008 22:27
Dnia 21.04.2008 o 16:28, Marteusz napisał:

Ciekawe jak Ty byś mówił wiedząc, że będzie Cię oglądało mnóstwo ludzi :) A te całe "yyy" i inne to tzw. "jęki namysłu" - przydają się czasem, ale co za dużo to nie zdrowo :)

Wiesz, od takich rzeczy to firma ma swoich ludzi zajmujących się PR i kontaktami ze społecznością. Pani na filmie (sympatyczna nie przeczę) nie tłumaczy żadnych technicznych czary mary, żeby w tej wypowiedzi nie mógł jej zastąpić ktoś od marketingu. Dodatkowo to nie była wypowiedź "dla prasy", tylko materiał tworzony przez gram.pl, więc mogli sobie to w kółko nagrywać.




Trwa Wczytywanie