W najnowszym numerze magazynu Edge można znaleźć obszerny wywiad z twórcą serii Metal Gear Solid, Hideo Kojimą. Ujawnił on w nim, że nie jest całkiem zadowolony z końcowego efektu, jaki udało się osiągnąć przy tworzeniu jej czwartej odsłony. "W kwestii rozgrywki jest bardzo blisko pierwotnej wizji - podkradasz się na pole bitwy i możesz wybrać, czy chcesz grać w skradankę czy może wolisz wpłynąć na przebieg bitwy bardziej bezpośrednio. Ale jeśli chodzi o grafikę, to niektóre kwestie z nią związane, takie jak motion-blending czy rozmiar mapy, w ogóle nie pokrywają się z moimi oryginalnymi planami - nie jestem usatysfakcjonowany" - powiedział Kojima.
Opowiedział on, że kiedy po raz pierwszy zaprezentowano engine gry w akcji, ekipa studia była bardzo szczęśliwa i pełna pomysłów, do czego można wykorzystać moc PS3 - sprzętu, który wtedy wydawał się być konsolą ich marzeń. Gdy jednak wzięto się do ciężkiej pracy na jaw wyszło wiele ograniczeń, dzięki którym MGS4 wygląda dziś tak, a nie inaczej. "Pierwotną wizją było zrobienie dziesięciu kroków naprzód, w rzeczywistości udało się zrobić jeden. Co nie znaczy, że postęp się nie dokonał" - stwierdził.Kojima ujawnił, że trzy lata temu miał naprawdę rewolucyjna wizję, której nie udało się zrealizować z powodu... niedostatecznych możliwości procesora PlayStation 3. "Właściwie to wycisnęliśmy wszystko z architektury Cella. Tylko nie zrozumcie mnie źle, nie krytykuję w tym momencie PS3 - chodzi mi tylko o to, że nie byliśmy w pełni świadomi tego, co oferuje. Tworzyliśmy coś, czego nie potrafiliśmy ogarnąć" - wyjawił. Pełna moc PS3 osiągnięta w półtora roku od premiery konsoli? Z całym szacunkiem dla mistrza, z pewnością zmieni on zdanie w tej kwestii kiedy zapowie kolejny tytuł na sprzęt Sony.
Powyższe wypowiedzi nie oznaczają wcale, że Metal Gear Solid 4 będzie grą poniżej poziomu poprzedników. Po prostu zbyt ambitny projekt spotkał się w pewnym momencie z rzeczywistością (chociażby w kwestii pojemności nośnika), a Hideo Kojima - znany ze swojej natury perfekcjonisty - nie mógł tego przemilczeć. Grafikę tej produkcji każdy właściciel PS3 będzie mógł ocenić samemu już 12 czerwca, kiedy trafi ona do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Europie.