Sony przejmuje kolejnego dewelopera. Studio Jade Raymond w rodzinie PlayStation

Radosław Krajewski
2022/03/21 17:00
1
0

Japońska korporacja poinformowała o przejęciu kolejnego studia.

Sony przejmuje kolejnego dewelopera. Studio Jade Raymond w rodzinie PlayStationGdy Microsoft wykupuje najgrubsze branżowe ryby, Sony skupia się na zakupie mniejszych i pojedynczych studiów deweloperskich. Na początku tego roku firma poinformowała o pozyskaniu Bungie, a dzisiaj ogłosiła przejęcie Haven Studios założone przez Jade Raymond. Studio powstało 16 marca 2021 roku i od początku współpracowało z Sony Interactive Entertainment nad produkcją ekskluzywnego tytułu na konsole PlayStation. Zaledwie rok po powstaniu Heaven Studios dołączyło do wewnętrznego katalogu deweloperów PlayStation Studios.

Rozpoczęliśmy współpracę z Jade i jej zespołem na początku 2021 roku, kiedy byli blisko ogłoszenia powstania Haven Studios. Od pierwszego wystąpienia inspirowaliśmy się wizją Haven dotyczącą stworzenia nowoczesnej rozgrywki wieloosobowej, która łączy graczy w pozytywny i znaczący sposób. Byliśmy pewni ich twórczej i technicznej wiedzy, aby zrealizować tak ambitny projekt i byliśmy zachwyceni, że mogliśmy zainwestować w ich podróż w opracowywanie nowego, oryginalnego adresu IP dla PlayStation.

O przejęciu Heaven Studios wypowiedziała się również Jade Raymond w długim liście opublikowanym w oficjalnym komunikacie.

Rok temu w tym miesiącu wyruszyliśmy w podróż, aby założyć Haven Studios z małym zespołem i dużymi ambicjami. Naszym celem było zbudowanie studia, w którym moglibyśmy tworzyć takie gry, jakie zawsze chcieliśmy tworzyć – i gry, w które od dawna marzyliśmy!

Osiągnęliśmy niesamowity postęp w krótkim czasie dzięki naszemu utalentowanemu, pełnemu pasji zespołowi i ich wyjątkowemu wkładowi. Stworzyliśmy w Haven kulturę opartą na życzliwości, zdolności przystosowania się i odwadze, która uwalnia kreatywność. Nasz pierwszy nowy adres IP dla PlayStation jest na dobrej drodze, aby zapewnić rozgrywkę wieloosobową AAA z wizją zbudowania systemowego i ewoluującego świata skupionego na wolności, dreszczyku emocji i zabawie, które zapewnią graczom rozrywkę i zaangażowanie przez lata.

Dziś zespół Haven rozpoczyna nowy etap naszej podróży, jako część rodziny PlayStation Studios. Praca z Hermenem, Connie Booth i zespołem PlayStation w ciągu ostatniego roku była najważniejszym wydarzeniem w karierze. SIE to wspierający partner, który naprawdę rozumie proces twórczy i to, czego potrzeba, aby stworzyć przebojową grę AAA. Wzmocnili nas i zachęcili do urzeczywistnienia naszej odważnej wizji i spełnienia naszych marzeń. Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani tą szansą na wzmocnienie naszego partnerstwa.

Jako własne studio SIE będziemy mieli okazję współpracować z niektórymi z najbardziej renomowanych zespołów programistycznych na świecie, w tym ze studiami, takimi jak Guerrilla, Naughty Dog, Media Molecule i Insomniac Games, twórcami gier, które zainspirowały nas jako graczy i deweloperzy od lat. Cieszymy się, że możemy uczyć się od tych światowej klasy studiów, a także od wyjątkowych centralnych zespołów kreatywnych, technologicznych i marketingowych, których wiedza pozwoli nam dostarczać graczom jeszcze lepsze gry.

Do naszego zespołu Haven – wielkie podziękowania. To był jeden z najbardziej satysfakcjonujących lat w mojej karierze – a dla graczy nie możemy się doczekać, aby podzielić się więcej. Jesteśmy dopiero na początku wspaniałej przygody, która z pewnością obejmie pokolenia.

GramTV przedstawia:

Szczegóły dotyczące pierwszej produkcji studia nie zostały jeszcze ujawnione. Podano jedynie, że montrealski deweloper opracowuje produkcję wieloosobowym w zupełnie nowym IP. Będzie to gra z segmentu AAA.

Wczytywanie ramki mediów.

Komentarze
1
Karfein
Gramowicz
22/03/2022 02:29

Poprawiliście mi niechcący humor :)

"​Nasz pierwszy nowy adres IP dla PlayStation"

A i po drodze Heaven zamiast Haven padło też.