Nowość w Cities Skylines 2 zaczerpnięta z SimCity. Fani zachwyceni dodaniem tej funkcji

Radosław Krajewski
2023/06/18 09:00
3
0

Studio wykorzystało mechanikę, którą konkurencyjny tytuł posiadał już dziesięć lat temu.

Jedną z większych premier, która zmierza do Xbox Game Pass jeszcze w tym roku jest Cities Skylines 2. Gry nie mogło więc zabraknąć na Xbox Games Showcase, gdzie Paradox Interactive zaprezentowało nowy zwiastun swojej produkcji. Materiał zawiera sporo ujęć z rozgrywki, a czujni fani zauważyli nowość, którą Colossal Order jak dotąd się nie chwaliło. Okazuje się, że gracze będą mogli budować drogi od razu z wodociągami.

Nowość w Cities Skylines 2 zaczerpnięta z SimCity. Fani zachwyceni dodaniem tej funkcji

Cities: Skylines II – nowości prosto z SimCity

Na Reddicie powstał osobny wątek, w którym gracze prześcigają się w domysłach, czy funkcja znana z SimCity pojawi się również w Cities Skylines 2. Fani byliby zachwyceni dodaniem tej mechaniki, która usprawniłaby i przyśpieszyła proces tworzenia i modernizacji miasta.

GramTV przedstawia:

Ale na tym nie koniec nowości, gdyż gracze zauważyli również, że gra może posiadać pory roku i budując własne miasta, trzeba będzie zadbać o ogrzewanie dla mieszkańców. Na razie Colossal Order milczy w sprawie tych nowości, najwyraźniej chcąc zaprezentować je bliżej premiery.

Przypomnijmy, że Cities: Skylines II zadebiutuje 24 października 2023 roku. Produkcja pojawi się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Komentarze
3
koNraDM4
Gramowicz
19/06/2023 20:44
szczodroś napisał:

O ile na PC jakieś tam mody miałem o tyle na Xbox można pomarzyć więc mam nadzieję że część tego co mody poprawiły w I będzie w standardzie w II bo na dzień dzisiejszy na konsoli 150k mieszkańców i płynność ruchu na poziomie 80% gdyż na konsoli nie ważne ile pasów jest używany jeden xd. Nie wiem jakby się starał korki robią się same przez co płynność dostaw do fabryk często leży i Kwidzyn choć zakłady mają nadprodukcję to inny zakład narzeka na brak towaru nawet jak są koło siebie :D no i standard "za mało kupujących" 

Kiedyś spróbowałem bez modów zrobić miasto na 200k osób. To jak wielkie wyzwanie infrastrukturalne to było zabrało mi chęć do grania na kilka miesięcy. Sam fakt, że trzeba ręcznie wyłączać sygnalizacje świetlne daje do myślenia. Ale nauczyłem się za to, że trzeba w miarę mądrze mieszać strefy mieszkalne z handlowymi, tworzyć główne drogi bez budynków przy nich (a najlepiej budować aleje z dróg trzy pasmowych jednokierunkowych w obu kierunkach), bawić się w drogi jednokierunkowe i zwracać uwagę na dopuszczalne prędkości na nich i strefę przemysłową budować bardzo rozległą bez gęstej zabudowy (a najlepiej zrobić ich kilka w różnych rejonach mapy). Teraz bez modów nie wyobrażam sobie tej gry :D

Choć przyznaję - niektóre DLC mocno są przydatne do odkorkowywania miast, szczególnie te na wydajny transport publiczny.

szczodroś
Gość
18/06/2023 21:20

O ile na PC jakieś tam mody miałem o tyle na Xbox można pomarzyć więc mam nadzieję że część tego co mody poprawiły w I będzie w standardzie w II bo na dzień dzisiejszy na konsoli 150k mieszkańców i płynność ruchu na poziomie 80% gdyż na konsoli nie ważne ile pasów jest używany jeden xd. Nie wiem jakby się starał korki robią się same przez co płynność dostaw do fabryk często leży i Kwidzyn choć zakłady mają nadprodukcję to inny zakład narzeka na brak towaru nawet jak są koło siebie :D no i standard "za mało kupujących" 

koNraDM4
Gramowicz
18/06/2023 13:22

Ja myślę, że fani gry (w tym ja) znacznie bardziej ucieszyli się z innej mechaniki z Sim City tj. budowania drogi przez drogę gdzie obie ładnie się łączą w sposób automatyczny. W jedynce kiedy planowana przez nas droga miała się przecinać z inną to trzeba było najpierw obie połączyć, a potem iść z nową drogą dalej co bywało męczące. Zauważyłem też, że na materiałach od twórców skrzyżowania bywają naprawdę piekielnie blisko siebie. To nie przesada, że jedynkę nazywa się symulatorem korków - tam pojazd nie przekroczył skrzyżowania jeśli nie było miejsca po drugiej stronie i w wypadku skrzyżowań blisko siebie nie można było mówić o płynności ruchu bo jeden pojazd nie ruszył, póki drugi nie opuścił wąskiego fragmentu drogi - przez to powstawał olbrzymi korek mimo, że droga dalej była pusta. Oczywiście sprawę załatwiłem modem, który pozwalał wpuszczać auta na "zablokowane" skrzyżowanie ale to też miało swoje minusy (kiedy skrzyżowanie było mocniej obciążone to takie ustawienie potrafiło je wręcz zablokować). Tak więc strzelam, że sztuczna inteligencja albo po prostu wyszukiwanie trasy i reagowanie na sytuację na drodze uległo poprawie w dwójce (albo twórcy zrobili blisko siebie skrzyżowania bo ładnie wyglądają na trailerze :D), aby tylko poprawili korzystanie z większej ilości pasów i będzie dobrze.




Trwa Wczytywanie