Idealne podsumowanie żywota WoW-a? Carbot o losach MMORPG-a

LM
2021/06/22 12:30
7
2

Autorzy popularnych filmików nawiązujących do marek Blizzarda zaskoczyli fanów niezbyt optymistyczną wizją żywota gry World of Warcraft.

Idealne podsumowanie żywota WoW-a? Carbot o losach MMORPG-a

Jeśli należycie do grona miłośników gier Blizzarda, to z pewnością niejednokrotnie słyszeliście o Carbot Animations. Ekipa słynąca z szeregu humorystycznych filmików nawiązujących do takich marek jak Diablo czy Starcraft w swoim czasie przygotowała nawet specjalne DLC do Starcraft Remastered. Teraz zaskoczyła fanów Blizzarda materiałem dotyczącym popularnego MMORPG World of Warcraft. Na załączonym do wiadomości filmiku zaprezentowano całokształt doświadczeń wynikający z obcowania z WoW-em, który łatwo przełożyć również na pozostałe MMORPG-i.

Zaprezentowano entuzjazm towarzyszący pierwszym godzinom rozgrywki, wspólne wyzwania i raidy, zawiązane przyjaźnie i również to, jak z czasem serwery zaczęły wyludniać się ze szczególnych nam osób. Carbot nie pominęło też wątku World of Warcraft Classic i skorzystało z okazji, by zademonstrować, jak współczesne rynkowe trendy psują nie tylko rozwój gier, ale też niszczą to, co zapisało się idealnie w naszych wspomnieniach. Macie podobne odczucia?

GramTV przedstawia:

Wszystko to oczywiście znajduje potwierdzenie w wynikach finansowych Blizzarda. Firma nie ukrywa, że w ciągu kilku ostatnich lat jej baza straciła przeszło 10 milionów graczy, aczkolwiek trzeba pamiętać, że firma od czasów Overwatch studio nie wydało żadnej nowej gry. Czy zapowiedziane przez Blizzarda gry odmienią ten stan rzeczy? Jak powinien rozwijać się WoW, by przyciągnąć starych i nowych graczy? Dajcie znać w komentarzach.

Komentarze
7
wolff01
Gramowicz
23/06/2021 13:54
Renchar napisał:

Sporo osób właśnie zarzuca że to wina Activision sam tak myślałem, ale ostatnio wychodzi sporo rzeczy na jaw że acti mało się wpierniczał do gier Blizzarda. Oczywiście Activision jest wydawcą dawał terminy, ale to blizzard wymyślał kontent fabułę na kolejne dodatki i spłycał grę pod nowych graczy kosztem starych. Do diablo 3 activision się nawet nie dowalał gra się dobrze sprzedała, ale blizard zamykając sklep z miejsca ją uśmiercił.

Spłycanie fabuły to już kwestia "scenarzystów", fakt faktem że też ludzię się zmienili, polecam artykuł (o dziwo) IGN na ten temat, stary gwardia, oryginalni twórcy uniwersum, już dawno odeszli i tworzą swoje rzeczy.

Natomiast ja dalej twierdzę że to konkretnie to głównie wina Activision. Skoro firma skupia się na "monetyzacji" i wymaga od Blizzarda konkretnych wyników finansowych ("wincyj kasy!" nigdy się nie kończy), to twórcy nie skupiają się na wypychaniu porządnego contentu tylko contentu który przyniesie im zyski na mikrotransakcjach.

No ale trzeba oddać sprawiedliwość tej sytuacji - nie ma gier wiecznych, prawie 17 lat to już i tak bardzo długo a filmik Carbota to takie typowe graczowe "kiedyś to było!" które jest jednocześnie smutkiem za dawnymi, młodszymi latami.

Gregario
Gramowicz
23/06/2021 03:15

A ile można grać w WoWa? :P Ludzie dorastają, zmieniają im się gusta albo zwyczajnie mają mniej czasu. Spadająca liczba graczy pokazuje jedno - WoW nie trafia do nowych odbiorców. Czasy się zmieniły i teraz są setki alternatyw dla gry Blizzarda, w których dodatkowo nie trzeba płacić haraczu za granie. Ciekawych gier jest coraz więcej, tylko doba trwa ciągle tyle samo.

Zaczynam chyba też powoli dostrzegać zagrożenie kryjące się za tzw. poprawnością polityczną. Otóż czytając komentarze niektórych osób nie da się nie dostrzec ich obsesji na tym punkcie. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Renchar
Gramowicz
22/06/2021 18:56
FromSky napisał:

To naturalne że każda gra ma swój cykl życia i po jakimś czasie gra tylko garstka zapaleńców, na pewnym etapie nie pomaga nawet rozwijanie gry bo dalej jest tym samym tylko z nową zawartością.Odporne są na to tylko gry e-sportowe o ugruntowanej pozycji, CS GO nie musi co kilka miesięcy dorzucać nowych broni i map.Inna sprawa że połączenie z Activision oznaczało de facto agonię Blizzarda co widać cały czas aż w końcu całkiem padną

Sporo osób właśnie zarzuca że to wina Activision sam tak myślałem, ale ostatnio wychodzi sporo rzeczy na jaw że acti mało się wpierniczał do gier Blizzarda. Oczywiście Activision jest wydawcą dawał terminy, ale to blizzard wymyślał kontent fabułę na kolejne dodatki i spłycał grę pod nowych graczy kosztem starych. Do diablo 3 activision się nawet nie dowalał gra się dobrze sprzedała, ale blizard zamykając sklep z miejsca ją uśmiercił.




Trwa Wczytywanie