Czy sztuczna inteligencja w Cyberpunk 2077 jest głupia? Paweł Sasko tłumaczy

Wincenty Wawrzyniak
2021/05/19 17:00
0
0

Główny projektant zadań w grze Cyberpunk 2077 postanowił wypowiedzieć się na temat sztucznej inteligencji we wspomnianej produkcji.

Paweł Sasko, główny projektant zadań w grze Cyberpunk 2077, podczas ostatniej transmisji na żywo wypowiedział się na temat działania sztucznej inteligencji we wspomnianej produkcji studia CD Projekt RED. Fragment transmisji z wypowiedzią został zamieszczony na forum gry na Reddicie – zainteresowanych, którzy chcą posłuchać, zapraszamy pod ten adres. Sasko postanowił odnieść się do licznych pytań społeczności, które sugerują, że AI w Cyberpunku 2077 jest po prostu głupie.

Czy sztuczna inteligencja w Cyberpunk 2077 jest głupia? Paweł Sasko tłumaczy

Zdaniem dewelopera najprościej jest – paradoksalnie – stworzyć sztuczną inteligencję, która jest bardzo mądra. Wówczas zna ona położenie gracza i może bez najmniejszego problemu go oflankować, co jest bardzo niesprawiedliwe. Studio miało więc starać się, aby sztuczna inteligencja w grze Cyberpunk 2077 zachowywała się jak prawdziwa osoba, która czasem się myli. Sasko podał tutaj konkretny przykład:

Jeśli będąc zakamuflowany zacznę strzelać z jednego miejsca, a potem się z tego miejsca oddalę, to przeciwnicy będą strzelali w miejsce, gdzie byłem przed chwilą, ponieważ myślą, że wciąż tam jestem. Jeśli zabijesz wroga w jednym miejscu to nie oczekujesz, że sztuczna inteligencja będzie kazała przeciwnikom od razu cię znaleźć, ponieważ przeciwnicy w pierwszej kolejności pójdą sprawdzić miejsce, w którym coś się stało. AI musi być realistyczne, ale jednocześnie też sprawiedliwe.

GramTV przedstawia:

Jak na tę wypowiedź zareagowali gracze? Cóż, zdaniem jednego użytkownika jest to rozsądnie brzmiąca wymówka, która nie spełnia jednak swojej roli tak, jak spełnia ją okropne AI. Jeszcze inni twierdzą, że deweloper ma kompletne urojenia i nie widzą żadnej celowości w tym, jak zła jest logika zachowania w grze. Znacząca większość osób zaznacza jednak, że graczom wcale nie chodzi o sztuczną inteligencję w trakcie walki, tylko fatalne zachowania mieszkańców oraz policji.

Przypomnijmy jeszcze na koniec, że Cyberpunk 2077 zadebiutował 10 grudnia ubiegłego roku na komputerach osobistych, konsolach obecnej generacji PlayStation 4 i Xbox One, a także na PlayStation 5 oraz Xbox Series X. Na konsolach nowej generacji jest dostępny w ramach wstecznej kompatybilności. Jeżeli chcecie być na bieżąco z informacjami dotyczącymi gry, zapraszamy tutaj.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!