Jak podaje serwis Game Rant, w ubiegłym miesiącu naukowcy z Uniwersytetu Brighama Younga – Sarah Coyne oraz Laura Stockdale – opublikowali wyniki interesujących badań wpływu przemocy oraz brutalności w grach na psychikę grających. Warto zaznaczyć, że mowa tutaj o efektach ponad dziesięciu lat analizy problemu; dokument pod tytułem Growing up with Grand Theft Auto odpowiada na jedno z kontrowersyjnych pytań: czy gry rzeczywiście powodują, iż osoby, w szczególności w młodym wieku, mają większe skłonności do agresji? Z badań wynika, że nie, przemoc w grach nie wpływa na poziom agresji u graczy.W badaniach, które rozpoczęto jeszcze w 2017 roku, wzięły udział osoby w wieku 10 lat z dużego północno-wschodniego miasta – badani zostali w pierwszej kolejności podzieleni na grupy. Część grała od samego początku badań w brutalne gry, jak chociażby wspomniane Grand Theft Auto, część w produkcje ze średnim poziomem przemocy, a pozostali grali w tytuły spokojne. Następnie uczestnicy zostali poddani ocenie w kontekście różnych cech behawioralnych (agresja, lęk i tym podobne).
W sieci pojawiły się wyniki interesujących badań, które wskazują, że brutalne gry pełne przemocy (jak chociażby GTA) nie mają większego wpływu na poziom agresji u graczy.