Epic Games chciałoby ukończyć produkcję Unreal Tournament, ale nie wie, jak to zrobić

LM
2019/08/04 11:54
2
0

Dodatkowo większość odpowiedzialnych za projekt deweloperów już od miesięcy pracuje wyłącznie nad Fortnite Battle Royale.

Jeśli należycie do grona miłośników marki Unreal Tournament i z niepokojem obserwujecie, jak projekt najnowszej gry leży nietknięty już od kilku lat, to wiedzcie, że nie jesteście w swoich obawach osamotnieni. Jeden z użytkowników Twittera postanowił zagadnąć szefa ekipy o dalsze losy gry Unreal Tournament, a jego odpowiedź nie napawa entuzjazmem.

Epic Games chciałoby ukończyć produkcję Unreal Tournament, ale nie wie, jak to zrobić

Tim Sweeney przyznał, że w odniesieniu do marki Unreal Epic Games mierzy się z dwoma problemami – pierwszym z nich jest niemal zupełny brak rąk do pracy, od czasu, gdy większość deweloperów Unreal Tournament została oddelegowana do prac nad zyskującym na popularności Fortnite Battle Royale. Obok tego twórcy nie mają klarownej wizji na zakończenie projektu – Sweeney przyznaje, że jego eksperymentalny charakter jest tu przeszkodą, a dodatkowo studio nie jest zbytnio zadowolone z projektu, który „nie znalazł swojej esencji”.

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że w pierwotnych założeniach lwią część nowego Unreal Tournament twórcy mieli zaprojektować w bliskiej współpracy z członkami społeczności. Ta od długiego czasu sili się na konkretne idee oraz tworzy zawartość, którą można zaimplementować do gry. Tu natrafiamy na pierwszy problem – Fortnite jest tak dalece dochodowe, że Epic Games zwyczajnie nie opłaca się „marnować” mocy przerobowych na UT. Tym samym ze społecznością nie ma kto pracować i realizować wizji fanów. Dodatkowo całość nie do końca wpisuje się w oczekiwania włodarzy studia. Tym samym, nawet jeśli Epic kiedyś postanowi dokończyć projekt, to zapewne nie nastąpi to zbyt prędko. Pytanie tylko, ilu gracz wciąż na to czeka?

Unreal Tournament dostępne jest na PC w modelu free-to-play na platformie Epic Games.

Wczytywanie ramki mediów.

Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
2
Renchar napisał:

Dla mnie ten projekt leży bo strasznie uparli się od czasów UT III by iść w stronę pierwszego Unreala Tournamenta. Brak podwójnego wyskoku, skoki w bok są krótsze nie ma Shield Gun. Przejście na inną broń jest wolne. Ogólnie większość mechaniki z takich części jak UT 2003 i 2004 zostało wyrzucone. Chciał bym odświeżonego graficznie UT 2004 :P

A ja uważam coś innego - ogólnie model rozwoju gry przyjęty przez Epic był bardzo... średni. Ogólnie idea "wszyscy mogą dołożyć coś od siebie, zróbmy coś fajnego wspólnie" jest spoko, ale wtedy, gdy masz rozwiniętą podstawę. Dajesz graczom produkt i mówisz - mamy fajne narzędzia moderskie, możecie robić dużo fajnych rzeczy, najciekawsze trafią z naszym błogosławieństwem do gry. Ten system działał idealnie w czasach UT III (słynny Titan Pack tego najlepszym przykładem).

Tutaj jednak Epic poszedł w kierunku innym. Dali gołą grę i pozwolili graczom się bawić. Ambitniejsi może coś tworzyli od siebie, reszta jednak miała to wszystko w nosie, bo jednak spora większość graczy nie tworzy swojej zawartości. Nie ma w tym nic złego oczywiście, ale fakty są jakie są - większość graczy nie tworzy, a konsumuje.

Dlatego też UT (4) kompletnie nie złapał fali, choć całość, mimo wszystko była całkiem obiecująca. Gdyby Epic dał graczom pełnoprawny produkt i później zabawki do jego udoskonalania, to na sto procent stara gwardia fanów UT sięgnęłaby po ten tytuł i bawiła się świetnie. Nawet, jeśli to trochę oldchoolowy temat jak na dzisiejsze standardy. Dlatego bawi mnie trochę to, że Epic nie wie, jak za UT się zabrać... Oni wiedzą, ale wiedzą również, że UT nie przyniesie im TAKIEJ kasy jak Fortnite, które, o ironio, było w momencie premiery skazane na pożarcie przez UT, bo "nikt nie będzie strzelał i budował domków w trybie hordy" :D 

Renchar
Gramowicz
04/08/2019 12:31

Dla mnie ten projekt leży bo strasznie uparli się od czasów UT III by iść w stronę pierwszego Unreala Tournamenta. Brak podwójnego wyskoku, skoki w bok są krótsze nie ma Shield Gun. Przejście na inną broń jest wolne. Ogólnie większość mechaniki z takich części jak UT 2003 i 2004 zostało wyrzucone. Chciał bym odświeżonego graficznie UT 2004 :P