Doomba, czyli robot odkurzacz projektujący poziomy do gry Doom

LM
2018/12/27 18:15
0
0

Nietypową wizję zrealizował deweloper odpowiedzialny za takie tytuły jak Prey czy Star Wars Jedi Knight 2: Jedi Outcast.

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się jak nieco bardziej kreatywnie wykorzystać system VSLAM, na którym bazuje część robotów, to zapewne zainteresuje Was nietypowy projekt jednego z deweloperów. Rich Whitehouse odpowiedzialny m.in. za takie tytuły jak Prey (2006) czy Star Wars Jedi Knight 2: Jedi Outcast stworzył oprogramowanie, dzięki któremu jego robot odkurzacz podczas codziennej pracy projektuje nowe poziomy do klasycznego Dooma.

GramTV przedstawia:

Okazuje się, że algorytm pozwalający na skanowanie otaczającej robota przestrzeni w poszukiwaniu optymalnych ścieżek, który w praktyce tworzy wirtualną mapę konkretnego obszaru, da się przenieść na grunt wirtualnej rozrywki. Przeprowadzone przez odkurzacz obliczenia i projekty po nałożeniu odpowiednich tekstur trafiły do gry.

Warto zaznaczyć, że wspomniane oprogramowanie testowano jedynie dla modelu Roomba 980, ale jeśli chcielibyście uruchomić je na własnych odkurzaczach, to wszystkie niezbędne informacje i pliki znajdziecie pod tym adresem.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!