E3 2018: Cyberpunk 2077 - masa szczegółów, pierwsze screeny

Patryk Purczyński
2018/06/13 09:31
9
0

CD Projekt RED ujawnił oficjalne informacje na temat gry Cyberupnk 2077. Do naszej galerii trafiły również screeny z gry.

E3 2018: Cyberpunk 2077 - masa szczegółów, pierwsze screeny

Świat bez przyszłości, w którym megakorporacje kontrolują każdy aspekt życia, a resztą zajmują się gangi; dekadencja, seks i popkultura mieszają się tu z przemocą, ekstremalnym ubóstwem i nieosiągalnym marzeniem o realizacji amerykańskiego snu - taką rzeczywistość pragnie zaserwować nam CD Projekt RED w Cyberpunku 2077. W uzupełnieniu do pokazu gry na konferencji Microsoftu polska firma wydała komunikat prasowy, w którym zdradza kolejne szczegóły na temat swojego wyczekiwanego projektu.

Po lekturze powyższego opisu można zapytać - gdzie w takim razie odnaleźć w ogóle sens życia? W Cyberpunku 2077 jedyna rzecz, nad którą ma się kontrolę to to, kim się jest. Aby przetrwać i ochronić własną niezależność trzeba modyfikować ciało za pomocą cybernetycznych ulepszeń i podejmować się zadań, na które nie odważyłby się nikt inny. Takim człowiekiem stara się być właśnie główny bohater, V, młody najemnik, który dopiero rozwija się w swoim fachu i właśnie dostał pierwsze poważne zlecenie. Może ono zapoczątkować drogę do uzyskania statusu miejskiej legendy.

  • gracze sami stworzą swojego bohatera - zadecydują o jego wyglądzie, płci, a nawet pochodzeniu
  • przygotowano trzy podstawowe klasy, ale ich system będzie płynny - te klasy to Netrunner, Techie i Solo; gracze mogą dowolnie mieszać wszystkie z nich. - Na początku nie wybierasz żadnej klasy. Oczywiście w Cyberpunku 2020 jest ich mnóstwo, ale tu nie wybierasz żadnej. Wraz z uzyskiwanym postępem modyfikujesz i korygujesz swoją klasę bazując na atrybutach, z których wybierasz i decydujesz się zainstalować. To bardzo płynny system, nie wiążemy cię z żadną klasą na początku gry - tłumaczy dyrektor projektowy Kyle Rowley.
  • statystyki postaci będą wyjęte z planszowego cyberpunku - gracze rozdzielą punkty między siłę, inteligencję, refleks, technologię, kondycję i usposobienie*
  • Cyberpunk 2077 będzie pierwszoosobowym RPG - jak uzupełnia CDP RED na Twitterze, będzie jednak wiele okazji do zobaczenia swojego bohatera, gdyż to w końcu RPG, a nie FPS (z pokazów gry na E3 wynika, że perspektywa trzecioosobowa używana jest w przerywnikach filmowych)
  • interaktywny system dialogów - pozwoli na zachowanie pełnej kontroli nad rozmową, włącznie z zakończeniem jej w połowie zdania adwersarza
  • podjęte decyzje mają swoje konsekwencje - zarówno natychmiastowe, jak i wpływające ogólnie na świat gry*
  • misje będą przydzielane przez postacie niezależne - system ten ma działać podobnie jak w Wiedźminie 3*
  • noir - Cyberpunk 2077 nie będzie jasno definiował, co jest dobre, a co złe; graczy czeka więc masa trudnych do podjęcia decyzji
  • w pełni otwarty świat Night City - miasto podzielone będzie na sześć dystryktów; na przeszukanie czekają setki budynków i tysiące pokoi; twórcy zapewniają, że tu zawsze jest gdzie pójść i co robić
  • zarobione pieniądze można inwestować - ubrania, samochody, broń, ulepszenia, a nawet nieruchomości - to wszystko można kupić (a niektóre rzeczy także ukraść)
  • rzeczy, które posiadasz, mają znaczenie - decyzja o tym, które ciuchy kupić, nie będzie podyktowana wyłącznie względami estetycznymi - określone ubranie może podnieść "uliczną wiarygodność" głównego bohatera i zapewnić dostęp do nowych miejsc; poziom wiarygodności podnoszą też wykonane zadania*
  • wszystko jest w sieci - Night City jest w pełni połączone z cybersiecią, do której dostęp można uzyskać za pomocą terminali; ukryte systemy, blokady i programy ochronne, a wreszcie także wrodzy netrunnerzy, którzy chronią własność megakorporacji zarówno w rzeczywistym świecie, jak i cyberprzestrzeni - tego wszystkiego w grze nie zabraknie
  • interfejs użytkownika jest minimalistyczny - na ekranie widać jedynie wskaźnik światła i mały quest log; więcej wskaźników pokazuje się dopiero podczas walki (widać personalia przeciwnika, paski zdrowia, poziomy oraz punkty zadawanych obrażeń)*
  • strzelaniny nie są rozgrywane w najszybszym tempie - wydają się wolniejsze od tych z Dooma czy Borderlands, za to szybsze niż w Falloucie 4; przywracanie punktów życia następuje po użyciu inhalatora*
  • nie zabraknie walk z bossami - jedna z nich zaprezentowana została na zamkniętym pokazie Cyberpunku 2077 na E3 2018; bossem był mężczyzna w egzoszkielecie, a gracz korzystał z osłon*
  • z przeszkodami można radzić sobie na różne sposoby - zamknięte drzwi można otworzyć dzięki umiejętności hakowania lub zdolnościom inżynierskim (muszą być one rozwinięte do określonego poziomu)*
  • jazda samochodem - to gracz zdecyduje, czy w jej trakcie obserwować akcję z perspektywy pierwszej czy trzeciej osoby*
  • "dojrzałe doświadczenie dla dojrzałych odbiorców" - tak CD Projekt RED opisuje Cyberpnuk 2077 (co po powyższych opisach nie jest zaskoczeniem)*

* wiadomości te stanowią obserwacje z zamkniętych pokazów gry na E3

GramTV przedstawia:

Cyberpunk 2077 zmierza na pecety, Xboksa One i PlayStation 4. Nadal nie ma niestety choćby przybliżonego terminu wydania. Poniżej prezentujemy za to pierwsze oficjalne screeny.

Komentarze
9
Reyer
Gramowicz
13/06/2018 20:40

Czy tylko ja widzę słoneczny dzień w Cyberpunku jako plus? (tak wiem, nie jestem sam, ale ćśśś)

Czyż nie lepsze wrażenie będzie robić gdy noc z deszczem załączy się dopiero wtedy gdy najbardziej jej potrzeba? Wyobraźcie sobie, siedzicie w ulewie 100h, po pewnym czasie przestajecie ją zwyczajnie zauważać.Jak wspaniały klimat by to nie był, nastepuje zmęczenie materiału i przyzwyczajenie się do niego na tyle, że nie robi już takiego wrażenia.

W zależności od postępu fabuły i podjętych decyzji świat mógłby ewoluować w stronę tego ciężkiego i ciemnego klimatu jaki znamy.

Będzie można docenić zarówno nocną stronę punku jak i dotychczas nieznaną - dzienną. Wyobraźcie sobie ulice, z poczatku gwarne i pełne, wraz znadchodzeniem zmierzchu zmieniające się w ponure oraz coraz bardziej niebezpieczne by w nocy rozkwitnąć elektroniczną muzyką, neonami i dźwiękami rozbijanych czaszek.

Sinirio
Gramowicz
13/06/2018 19:50

Heh. Dla mnie gra skreślona. Gardzę FPP i psuje mi to niezmiernie wrażenia z rozgrywki. Do tego tylko trzy klasy, coś ostatnio twórcy idą w złą stronę. Opcji rozwoju w ostatnich grach jest mało i są naprawdę nudne. Szkoda, liczyłem na tą grę.

pepsi
Redaktor
Autor
13/06/2018 14:13
Headbangerr napisał:
pepsi napisał:

Variety po pokazie pisze, że Cyberpunkowi bliżej do Deus Ex niż Wiedźmina. Takie same wrażenie odniosłem zapoznając się z powyższymi informacjami. W to mi graj :)

Ja również nie mam nic przeciwko podobieństwom do Deus Ex. Chociaż za widok TPP bym się nie pogniewał. Mimo wszystko wielu narzekających zapomina, że i tak najważniejsze jest, KTO grę robi. Ludzie chcieli czegoś podobnego do Wiedźmina 3, bo im się podobał. Z widokiem FPP kojarzą niezawsze pozytywne doświadczenia. Zapominają, że to dalej będzie cRPG od Red-ów. 

Cóż, nie będę ukrywał, że sam zdecydowanie bardziej preferuję gry TPP, ale w przypadku Cyberpunku 2077 kwestia perspektywy po prostu nie ma prawa być deal-breakerem :)




Trwa Wczytywanie