Prace nad System Shock zawieszone

LM
2018/02/17 13:31
2
0

Twórcy rozminęli się z pierwotną koncepcją i muszą wrócić do wstępnych założeń projektu.

Prace nad System Shock zawieszone

Jeśli czekacie na zapowiedziany jeszcze w 2015 roku remake gry System Shock, to wszystko wskazuje na to, że musicie uzbroić się w cierpliwość. Odpowiedzialne za projekt studio Nightdive ogłosiło oficjalne zawieszenie prac nad grą. Okazuje się, że podczas procesu deweloperskiego twórcy znacznie rozminęli się z pierwotnymi założeniami projektu, co w efekcie dało nie remake klasyka oparty na oryginalnych koncepcjach, a zaczęło przypominać zupełnie nową grę.

GramTV przedstawia:

W komunikacie prasowym Stephen Kick – szef Nightdive Studios – przyznał, że sukces kampanii crowdfundingowej stał się niejako zagrożeniem dla samego projektu, gdyż deweloperzy, mając na uwadze spory budżet, zaczęli forsować kolejne innowacje, rezygnując jednocześnie z rozwiązań, które przesądziły o sukcesie wydanej w 1994 roku produkcji. Wśród nich jedynym dobrym posunięciem było odejście od silnika graficznego Unity na korzyść Unreal Engine. Obiecał przy tym, że twórcy dobrze wykorzystają dodatkowy czas, powrócą do wstępnych założeń projektu i przygotują solidną produkcję, która nie zawiedzie fanów oryginału.

Cóż, pozostaje śledzić z uwagą kolejne doniesienia i czekać na wznowienie prac. Zbyt wysoki budżet potrafi zaszkodzić? Dajcie znać, co o tym sądzicie.

Remake gry System Shock powstaje z myślą o komputerach osobistych i konsolach ósmej generacji.

Komentarze
2
Gregario
Gramowicz
18/02/2018 05:11
14 godzin temu, Headbangerr napisał:

To chyba jedna ze smutniejszych wiadomości ostatnich tygodni. 

To jest paradoksalnie bardzo dobra wiadomość. Już jakiś czas temu (przy okazji poprzednich newsów na temat SS) zacząłem mieć wątpliwości co do tej gry i tego czy ludzie ją robiący nie przecenili przypadkiem swoich możliwości porywając się na takiego klasyka. Wydawałoby się, że nie ma nic prostszego i mniej ryzykownego od odświeżenia starej gry (tym bardziej jak ma się pieniądze) ale jak zaczęły pojawiać się informacje o np. "dostosowaniu projektów poziomów do obecnych standardów" to w tym momencie zapaliła się u mnie ostrzegawcza diodka, iż gra zaczyna schodzić na złe tory. Jeśli odświeżony SS miałby się zamienić w grę "na podstawie" SS to lepiej zrobić to co się teraz stało niż robić z fanów balona. Po tej informacji jestem jeszcze bardziej sceptycznie nastawiony do SS3. Skoro nie umieją podołać zwykłemu odświeżeniu pierwszego SS to jak oni chcą zrobić godną kontynuację genialnego SS2?

A wracając do pytania z końca newsa to wg mnie duży budżet nie szkodzi, tylko trzeba wiedzieć co się chce zrobić i do tego (szybciej lub wolniej) dążyć. Problem studia Nightdive wziął się wyłącznie z faktu, że zaczęli oni za bardzo kombinować zamiast po prostu odświeżyć klasyka. A nie oszukujmy się, w tym przypadku chodziło głównie o odświeżenie graficzne i poprawę sterowania.

Headbangerr
Gramowicz
17/02/2018 14:20

To chyba jedna ze smutniejszych wiadomości ostatnich tygodni.