Informacje

Sprzedaż cyfrowa to już prawie 3/4 rynku amerykańskiego

...

ESA opublikowała dane z amerykańskiego rynku gier wideo za rok 2016. Szczególną uwagę przykuwają wpływy ze sprzedaży cyfrowej i fizycznej.

Sprzedaż cyfrowa to już prawie 3/4 rynku amerykańskiego - obrazek 1

Od 2010 roku na amerykańskim rynku wydatki na gry i wszystko co z nimi związane nieprzerwanie rosną. Tendencję tę podtrzymało poprzednie 12 miesięcy, w trakcie których odnotowano wpływy rzędu 24,5 miliarda dolarów, a doliczając sprzęt, akcesoria i VR - 30,4 mld. Rokrocznie wzrasta też udział dystrybucji cyfrowej. W 2016 roku sięgnął on już 74 proc. Przychody obejmują nie tylko sprzedaż gier, ale też wykupywane subskrypcje, DLC, zakupy na rynku gier mobilnych i sferę społecznościową.

Jak szacuje Entertainment Software Association, w dwóch na trzy amerykańskie gospodarstwa domowe znajduje się sprzęt do grania. W 65 proc. domostw zamieszkuje osoba, która gra przez co najmniej trzy godziny tygodniowo. W grupie gospodarstw domowych ze sprzętem do grania absolutnie dominuje PC (97 proc.), a na drugim miejscu znajdują się smartfony (81 proc.). Konsole znajdują się w 48 proc. gospodarstw domowych ze sprzętem do grania, a w 11 proc. urządzenia VR.

Są też dane demograficzne. Największy odsetek graczy stanowią chłopcy poniżej 18. roku życia i mężczyźni w przedziale 18-35 lat - 35 proc. Płeć żeńska w tym samym przedziale wiekowym to siła stanowiąca 21 proc. Najmniejszy udział mają kobiety w wieku 36-49 - zaledwie ośmioprocentowy. Średnia wieku amerykańskiego gracza to 35 lat.

Sprzedaż cyfrowa to już prawie 3/4 rynku amerykańskiego - obrazek 2

Najnowsze
Lubisz nas?