Informacje

Pillars of Eternity 2 ze zmienną pogodą, która wpłynie na zachowanie NPC

... Małgorzata Trzyna

Twórcy udostępnili także filmy pokazujące miasto Neketaka i system relacji z towarzyszami.

Pillars of Eternity 2 ze zmienną pogodą, która wpłynie na zachowanie NPC - obrazek 1

W rozmowie z mmorpg.com, Adam Brennecke - główny programista - wyjaśnił, jak będzie działać nowy system pogodowy w Pillars of Eternity 2: Deadfire. Ma on się znacząco różnić od rozwiązań, jakie widzieliśmy w "jedynce":

- W Pillars 1 mieliśmy kilka obszarów, gdzie padał deszcz, ale efekt ten był ograniczony do kilku oskryptowanych lokacji. W sequelu naszym celem jest stworzenie bardziej realistycznego świata i dodanie dynamicznych elementów: wiatru, deszczu, chmur i burz, które mogą zmienić się w każdej chwili.

- Kiedy po raz pierwszy trafisz w jakieś miejsce, może być słoneczny dzień, ale z czasem zaczną się pojawiać chmury, które przesłonią niebo i zacznie padać deszcz. Zerwie się wiatr, który sprawi, że chorągiewki, płaszcze, pochodnie czy drzewa zaczną się poruszać, w zależności od jego siły i kierunku. Kiedy będzie padać mocniej, ludzie zaczną reagować przez komentowanie, zakrywanie głów, chowanie się w budynkach.

- Aktualnie możemy dodać status postaci w różnych warunkach pogodowych. Zaczęliśmy nieco z tym eksperymentować. Dzięki temu projektanci mają więcej pola do popisu - np. podczas walki trzeba będzie uporać się z nieco innym wyzwaniem. NPC zmienią swoje zwykłe zachowanie, np. gdy lunie deszcz, farmer postanowi wpaść wcześniej do baru na drinka zamiast moknąć. Jednak na dłuższą metę, jeśli nie będzie padać przez wiele dni, farmerzy nie zmienią swojego rytmu pracy.

Twórcy przygotowali także nowe wideo, pozwalające rzucić okiem na miasto Neketaka:

Pillars of Eternity 2: Deadfire zostało ufundowane w niecały dzień. Zbiórka na Fig zmierza ku końcowi - zostało już tylko 4 dni, by dorzucić parę groszy do ogromnej puli. Twórcy prosili o minimum 1,1 miliona dolarów, jak dotąd udało się zebrać ponad 3 miliony. Wyznaczono zatem kolejny cel: jeśli uda się zgromadzić 3,25 miliona dolarów, w grze pojawi się czterech dodatkowych "pomagierów", czyli postaci będących czymś pomiędzy towarzyszem a poszukiwaczem przygód do wynajęcia (w ich przypadku nie będziemy musieli zastanawiać się nad relacjami z naszym bohaterem). A jak będą działać relacje z towarzyszami? Tego dowiecie się z poniższego wideo:

Najnowsze
Lubisz nas?