Informacje

Zdrowe wpływy do kasy CDP RED. Twórcy Wiedźmina podsumowują kwartał

...

W trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego CD Projekt RED zanotował niemałe wpływy ze sprzedaży - i to pomimo braku znaczących premier.

Zdrowe wpływy do kasy CDP RED. Twórcy Wiedźmina podsumowują kwartał - obrazek 1

W trzecim kwartale fiskalnego roku 2016 CD Projekt RED zanotowało 80 milionów złotych wpływu ze sprzedaży. Względem tego samego okresu w roku ubiegłym przychody zatem zmalazły (wówczas wynosiły ponad 93 mln zł), ale trzeba mieć na uwadze, że od premiery Wiedźmina 3 minęło już półtora roku. Gra nadal się zatem sprzedaje, a swój cenny wkład do puli wnoszą również dodatki: Serca z Kamienia oraz Krew i Wino.

Dzięki znacznie mniejszym kosztom produkcji (niecałe 5 mln zł w porównaniu do ponad 20 w III kwartale 2015) zwiększył się zysk ze sprzedaży - wyniósł 75 mln zł. CD Projekt RED zanotował też zbliżony do tego samego okresu w roku ubiegłym zysk netto - ponad 39 mln zł (przed rokiem 42,6 mln).

W raporcie finansowym CDP RED wypunktowało też najważniejsze założenia swojej nadchodzącej produkcji, karcianki Gwint. Przypomniano, że w becie mają znaleźć się cztery frakcje (Northern Realms, Scoia’tæl, Skellige, Monsters), narzędzie do tworzenia talii kart, podstawowy system nagród i efektów specjalnych oraz sześć wersji językowych (polska, angielska, francuska, niemiecka, rosyjska i portugalska). Podkreślono też, że gra ma być przeznaczona dla odbiorcy okazjonalnego.

W dalszej perspektywie Gwint doczeka się wersji na PS4, dodatkowej frakcji (Nilfgaard), rozbudowanej, płatnej kampanii dla jednego użytkownika, systemu rankingowego i 12 wersji językowych. Ważnym momentem dla rozwoju gry może się też okazać wejście na rynek chiński. My tymczasem polecamy lekturę naszych wrażeń z bety.

Oprócz Gwinta CD Projekt RED pracuje nad Cyberpunkiem 2077.