Bethesda pracuje nad łatką audio do Skyrim Special Edition

LM
2016/10/30 09:40

Jakość dźwięku w zremasterowanej wersji jest znacznie gorsza niż w oryginale.

Bethesda pracuje nad łatką audio do Skyrim Special Edition

Okazuje się, że konieczność rozpoczęcia gry na nowo jeśli korzystaliście z nieoficjalnych rozszerzeń to nie jedynym mankament z którym przyjdzie nam się zmierzyć w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Użytkownicy reddita donoszą, że oprawa dźwiękowa zremasterowanej wersji Skyrima jest na zdecydowanie niższym poziomie niż ta, której możemy posłuchać w oryginalnej wersji gry. Przypomnijmy, że celem odświeżenia tytułu było przede wszystkim przeniesienie produkcji na konsole ósmej generacji i usprawnienie oprawy audiowizualnej w grze. O ile oprawa graficzna w grze stoi na wyższym poziomie, to straciła na tym zarówno ścieżka dźwiękowa, jak i wszystkie odgłosy towarzyszące rozgrywce.

GramTV przedstawia:

Do wątku na forum dołączył użytkownik Gstaff, który niejednokrotnie wypowiadał się z imieniu Bethesdy i zapewnił, że deweloper testuje łatkę, która ma poprawić jakość dźwięku w Skyrimie. Jego zdaniem aktualizacja powinna się pojawić już w nadchodzącym tygodniu. Na chwilę obecną jest to jedyny kanał komunikacji przez który Bethesda zareagowała na zarzuty graczy, więc pozostaje nam czekać na oficjalne stanowisko dewelopera.

Zdaniem użytkownika LasurArkinshade źródłem problemu jest format w jakim zostały zapisane pliki dźwiękowe gry. O ile w oryginalnej wersji gry mieliśmy dostęp do nieskompresowanego formatu plików .wav to remaster korzysta z formatu .xwm, który odznacza się dużą utratą utratą zawartości ścieżek. Pozostaje więc pytanie, gdzie byli testerzy przez ostatnie miesiące?

Komentarze
18
czaczi87
Gramowicz
31/10/2016 13:05

Dosłownie po pół godziny gry stwierdziłem, że coś jest nie tak z dźwiękiem. Wydawał mi się zbyt płaski. Szybkie wyszukiwanie w google i wszystko jasne- Bethesda wrzuciła skompresowane audio. Różnicę usłyszałem na tanim kinie domowym z dwa koła. Audiofile ze sprzętem za dziesiątki tysięcy grając w to pewnie ciskają piorunami ;)Swoją drogą Skyrim bardzo źle się zestarzał. Nie chodzi mi o grafikę tylko raczej mechanikę i kreację świata. Walka po Dark Souls to przykry obowiązek, a Wiedźmin 3 kompletnie zmienił moje postrzeganie gier RPG z otwartym światem. Fabuła Dovahkiina nędzna, postacie nieciekawe, questy sztampowe... W skrócie, Wiedźmin zepsuł mi Skyrima ;) Teraz zdałem sobie sprawę, że z całej serii Elder Scrolls to znienawidzony przez wielu Oblivion miał najlepsze zadania poboczne.

czaczi87
Gramowicz
31/10/2016 13:05

Dosłownie po pół godziny gry stwierdziłem, że coś jest nie tak z dźwiękiem. Wydawał mi się zbyt płaski. Szybkie wyszukiwanie w google i wszystko jasne- Bethesda wrzuciła skompresowane audio. Różnicę usłyszałem na tanim kinie domowym z dwa koła. Audiofile ze sprzętem za dziesiątki tysięcy grając w to pewnie ciskają piorunami ;)Swoją drogą Skyrim bardzo źle się zestarzał. Nie chodzi mi o grafikę tylko raczej mechanikę i kreację świata. Walka po Dark Souls to przykry obowiązek, a Wiedźmin 3 kompletnie zmienił moje postrzeganie gier RPG z otwartym światem. Fabuła Dovahkiina nędzna, postacie nieciekawe, questy sztampowe... W skrócie, Wiedźmin zepsuł mi Skyrima ;) Teraz zdałem sobie sprawę, że z całej serii Elder Scrolls to znienawidzony przez wielu Oblivion miał najlepsze zadania poboczne.

Pajonk78
Gramowicz
30/10/2016 18:44

Ciekawe kiedy na PC naprawią wywalanie do Pulpitu po wybraniu modów z menu...




Trwa Wczytywanie